Avatar billede kainunicorn Nybegynder
25. august 2003 - 08:46 Der er 3 kommentarer

Kan ikke få computeren til at slukke helt

Hej
Jeg køre Win XP og har det problem at nå jeg lukker computeren ned, lukker Win XP fint og computeren slukker, men jeg har en optisk mus med lys i og den slukker ikke før at jeg slukker på kontakten bag på computeren.
Slukker jeg på kontakten og tænder igen, tænder musen ikke igen, før jeg tænder for computeren.
Er der en indstilling jeg kan ændre så computeren slukke helt?
Avatar billede cool-it Nybegynder
25. august 2003 - 09:02 #1
Er musen tilsluttet USB ? så kan man i enhedshåndtering under Computeradministration > egenskaber for USB

"Tillade at computeren slukker for enheden for at spare strøm"
Avatar billede mafiltenborg Nybegynder
25. august 2003 - 09:22 #2
Maskinen er jo nok gået på standby.

Er dette tilfældet, har du AFAIK tre muligheder:

Enten flytter du fokus til "Real world-mode" og udfører en fysisk omkobling af den på lokalets væg monterede afbryder kaldet "stikkontakt". Som du selv har konstateret, virker dét jo forbavsende godt :)

Alternativt ta'r du en tur i BIOS og fjerner "Wake on KBD/Mouse". Min hjemlige PC kan vækkes ved at jeg puffer til musen, og det kan jo kun la' sig gøre hvis musen er i stand til at opdage at den bliver flyttet hen over underlaget - hvilket kræver lys...
Disabl "Wake om mouse" og jeg vil gætte på at lyset forsvinder...

Den tredje mulighed er at gøre - ingenting... Lyset kommer fra en lysdiode, og den slags bliver ikke slidt op sådan lige i morgen. Samme lys kan så bruges som orienteringslys om natten, eller afskærmes ved at lægge bunden af en husholdningsæske tændstikker over gnaveren, hvis man føler sig generet af lyseriet :)

Nej, okay, seriously ;) Prøv lige at kigge lidt i din BIOS...

MVH/Martin
Avatar billede mafiltenborg Nybegynder
25. august 2003 - 09:24 #3
cool-it har med garanti fat i den forkerte ende. XP er slet ikke levende på dét tidspunkt. kaiunicorn har jo slukket... byebye XP - sov godt. Vi snakker ren hardware!

BIOS...