Avatar billede master-zalle Praktikant
24. august 2003 - 16:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvad er bedst

Hvad er bedst?

64 DDR ram på et GF4 kort

eller

128 normale ram på et GF¤ kort???
Avatar billede skirkdk Nybegynder
24. august 2003 - 16:50 #1
Kommer stærkt an på hvilket kort det er..  ? :)
Avatar billede dr0zie Nybegynder
24. august 2003 - 16:50 #2
128 normale ram på et GF¤ kort???
Avatar billede dr0zie Nybegynder
24. august 2003 - 16:50 #3
Jamen kommer and på om det skal være ram messigt eller hvilke kort der så er bedst og så kommer det også and på modelen
Avatar billede chapter Nybegynder
24. august 2003 - 17:09 #4
Umiddelbart siger RAM vel noget om hvor stor en farvedybde du kan bruge hvor processoren fortæller hvor mange "frames" den kan vise i sekundet.. De to størrelser skal ses som en samlet parameter ville jeg sige så jo hurtigere grafik processor jo mere RAM.. Du kan se nogle sammenligninger her hvis interesseret
http://www.tomshardware.com/graphic/20030120/vgacharts-02.html
Avatar billede the_i Nybegynder
24. august 2003 - 18:55 #5
DDR-ram er absolut hurtigere! SDRAM er så langsomme at de spil som vil kunne udnytte de sidste 64 alligevel ikke vil køre ordentligt i så høje opløsninger hvor de mange ram kan bruges. På grafikkort er reglen generalt at der er for mange ram på (!) langt de fleste kort med 128 ram kan ikke udnytte det - i hvertfald ikke når der også findes en version med 64. Kig på linket chapter kom med, læg for eksempel mærke til gf4 ti4200 her kan du se hvordan det er med ram og ydelse: det langsommeste har 128 ddr-ram, de kører med lavere clock end på det med 64 og derfor er kortet altså langsommere end det med flere ram. Det hurtigste er det med agp*8, ikke på grund af agp*8 men fordi der her er 128 ram der kører lige så hurtigt som dem på det med 64, men det er ikke meget og på langsommere kort end et gf4 ti 4200 vil du ikke kunne mærke forskel på 64 og 128.