Avatar billede troublesmurf Praktikant
24. august 2003 - 14:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Socket 423 P4t-f vil ikke boote

Jeg har købt et nyt bundkort (Asus P4t-f) til at køre med min gamle socket 423 CPU og RD RAM, Men når alt er forbundet, lyser stand-by led'en på bundkortet, men ud over det sker der intet. Jeg har forsøgt at pille min pwr-knap af, hvorefter den så burde starte op right? Men stadig intet sker.

Hvor ligger problemet?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
24. august 2003 - 14:22 #1
tilslut din power knap korrekt til motherboardet, jeg har erfaring med at maskiner starter op af sig selv hvis man har taget powerknappen af ?
Avatar billede troublesmurf Praktikant
24. august 2003 - 14:24 #2
Jeg har tilsluttet den korrekt, Vendt den og pillet den af connectoren igen. Men lige lidt sker der. Grunden til jeg prøved e at pille den af, er som du selv beskriver: "jeg har erfaring med at maskiner starter op af sig selv hvis man har taget powerknappen af"
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. august 2003 - 14:26 #3
prøv at pil harddisk, cd-rom, alle PCI kort og andet ekstra udstyr ud af pc'en.
så der kun er cpu, ram og grafikkort og se om det gør noget forskel

bipper den? hvis du har sat højtaleren til
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2003 - 14:27 #4
Pil alt fra og start med en ting ad gangen og se om du kan isolere problemet til en bestemt ting.
Avatar billede troublesmurf Praktikant
24. august 2003 - 14:28 #5
Alt er pillet ud. Den bipper ikke, ingen blæsere kører. Altså ligesom der ingen strøm er på. Dog lyser stand-by led'en som indikerer at der er.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2003 - 14:41 #6
Det lyder som om bundkortet er defekt.
Avatar billede troublesmurf Praktikant
24. august 2003 - 14:43 #7
hmmmmm
Avatar billede allanfo Praktikant
25. august 2003 - 03:51 #8
Er det et af de bundkort, hvor der er det specielle P4-stik? Og er det forbundet?
Kører din CPU-blæser? Er strømstikket til bundkortet trykket helt i bund, så det er låst fast?
Avatar billede troublesmurf Praktikant
25. august 2003 - 19:09 #9
det ER et af disse bundkort (det er alle socket423), og ja, alle stik er påsat og fæstnet efter foreskrifterne.

Som før nævnt kører INGEN blæsere, herunder også CPU blæseren.

Hvad mere mærkeligt er at end ikke PSU blæseren kører, hvilket gør at jeg ikke umiddelbart afskriver bundkortet som defekt (specielt idet det er nyt). PSU'en er ej heller defekt
Avatar billede allanfo Praktikant
08. marts 2006 - 17:10 #10
På tide at lukke. Læg selv et svar og accepter det.
Avatar billede troublesmurf Praktikant
08. marts 2006 - 17:40 #11
Var slet ikke klar over det eksisterede...