Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
24. august 2003 - 13:58 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke updatere min virus software

Jeg bruger antivirusprogrammet "Trend Micro Pc-cillin 2003" men jeg har et problem. Hver gang jeg vil updatere programmet siger den:

" An error occured while trying to connect to the internet.
Please check your Internet connection and try again. If you connect to the Internet using a proxy server, check the Pc-cillin proxy settings."

Der er forbindelse til min internet og jeg bruger ikke proxy server såvidt jeg ved. Jeg bruger stofanet internet.

Hvad skal jeg gøre for at updateringn i Pc-cillin virker igen. (den har virket før)
Avatar billede wickedd Juniormester
24. august 2003 - 14:01 #1
Du kan prøve at hente opdateringen manuelt - Det gør jeg altid hvis det ikke lige virker via av programmet
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
24. august 2003 - 14:04 #2
men hvordan ved jeg hvor mange nye opdateringer der er kommet, og hvor skal de filer så placeres  ? (i hvilken mappe).
Jeg kan se at det er en mulighed, men jeg vil helst have at den updatere automatisk så jeg er fri for at bruge tid på det manuelt.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. august 2003 - 14:08 #3
Tag lige en online scanning for virus, det kan være det der blokerer for updates.
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
24. august 2003 - 15:00 #4
der var ingen virus
Avatar billede perhaps Nybegynder
24. august 2003 - 15:16 #5
Jeg bruger også pc-cillin og også stofanet. Har ingen problemer, men eller send dem en mail. De er rimelig hurtige til at svare.
Avatar billede perhaps Nybegynder
25. august 2003 - 05:38 #6
Hvor langt nåede du? Kan du opdatere nu?
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
25. august 2003 - 09:45 #7
nej ikke endnu, jeg skrev til pc-cillin og nu har jeg fået en anden e-mail addresse hvor jeg skal sende beskeden, så nu venter jeg på svar fra pc-cillin igen.
Avatar billede wickedd Juniormester
25. august 2003 - 21:32 #8
gangsta12dk -> Kig her: http://www.trendmicro.com/download/pattern.asp

Der kan du hente den nyeste virus fil, samt se hvordan du installere det.
Normalt er det ikke mere bøvlet end at formatere en diskette ... :)
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
25. august 2003 - 21:44 #9
wickedd >> det ved jeg godt, og det har jeg også fo længst gjort, men mit spørgsmål lyder på om kan fikse det til at UPDATE knappen virker igen, så jeg ikke behøver gør det manuelt hele tiden.
Avatar billede wickedd Juniormester
25. august 2003 - 21:48 #10
Har du blokeret for en port eller noget i din firewall, hvis du altså har en?
Avatar billede wickedd Juniormester
25. august 2003 - 21:55 #11
Har du prøvet det her?

How to determine the IP address of the ActiveUpdate server?
Solution:  1. From the Windows NT command prompt, type the following command before pressing the Enter key:

PING activeupdate.trendmicro.com

2. Write down the IP address displayed after a response is received. This is the IP address of the ActiveUpdate server.

Og IP'en er: 66.35.253.62
Avatar billede wickedd Juniormester
25. august 2003 - 21:56 #12
Aner ik om du kan skrive det ind nogen steder, da jeg ikke bruger pc-cillin
Avatar billede careteam Juniormester
25. august 2003 - 22:00 #13
Hvis det er en "kopi" du bruger er det en ganske almindelig fejl. Det er Trend Micro der tilsyneladende har sat en stopper for nogle af de mest benyttede numre. Jeg har en bekendt der prøvede en "kopi". den kørte i en måneds tid, for så at lave samme fejl. Afinstallation og ny installation kørte også en måned. Nu har han købt produktet og har ikke nogen problemer.
Avatar billede wickedd Juniormester
25. august 2003 - 22:02 #14
jow, jeg fik da også selv en kopi med mit bundkort, den holdte 2-3 måneder.
selvom jeg selv brugte pc-cillin et par timer.
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
27. august 2003 - 17:47 #15
Det er en jeg har fået med mit bundkort. Jeg har slettet hele min computer og installeret windows og Pc-cillin helt forfra, men Pc-cillin's update har ikke engang virket en dag.
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
27. august 2003 - 17:48 #16
wickedd >> du skrev
How to determine the IP address of the ActiveUpdate server?
Solution:  1. From the Windows NT command prompt, type the following command before pressing the Enter key:

PING activeupdate.trendmicro.com

2. Write down the IP address displayed after a response is received. This is the IP address of the ActiveUpdate server.

Og IP'en er: 66.35.253.62

Og jeg gjorde de samme ting og fik det samme svar (samme ip) men hvad gør det godt for???
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
08. september 2003 - 10:14 #17
der er vist ingen der kan løse mit problem, så jeg lukker hermed spørgsmålet :-(