Avatar billede kurt_cobain Nybegynder
23. august 2003 - 19:40 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Tobasks lugt

Er der en effektiv måde at fejler lugten af tobaks rygning fra ens fingre og mund?

Kurt Cobain
Avatar billede -42- Nybegynder
23. august 2003 - 19:42 #1
Gå i bad, og børst tænder
Avatar billede mati Nybegynder
23. august 2003 - 19:42 #2
Øhh.. du kan jo vaske dine hænder meget godt med meget sæbe.. og spise en masse tyggegummi !
Avatar billede kurt_cobain Nybegynder
23. august 2003 - 19:43 #3
Hmm...
Har prøvet den kommer igen!!
Avatar billede rebecca Novice
23. august 2003 - 19:58 #4
gnid dem grundigt med citron og vask dem derefter grundigt med almindelig håndsæbe.
Mvh.Rebecca
Avatar billede rebecca Novice
23. august 2003 - 20:00 #5
eller stop med at ryge, efter et stykke tid forsvinder lugten så af sig selv
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. august 2003 - 20:39 #6
rebecca> ja det råd er effektivt :D

Kurt_Cobain> Hvis man ikke vasker fingre en hel dag vil fingrene komme til at lugte af tobak...
Avatar billede taskmgr Nybegynder
23. august 2003 - 20:41 #7
Hvis man ryger tilstrækkeligt meget, lægger man ikke mærke til det :)

Personligt har jeg næsten mistet mine lugte- og smags-sanser helt, af ovennævnte grund...
Det må være mit svar :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. august 2003 - 20:52 #8
hænderne kan du klarer ved at vaske dem i eddike.

Rent teoretisk ville du til dels kunne fjerne lugten fra munden ved at drikke og derefter indhalere eddike. Men det vil jeg nok ikke anbefale.

Lugten fra munden kommer jo bla. af din ånde, der har været nede og vende i dine tobakshærgede lunger.

Eneste du kan gøre, er at forsøge at overdøve den. Vicks blå, masser af hvidløg osv. Men det skal holdes ved lige indtil tobakslugten har arbejdet sig ud af lungebasserne.
Avatar billede zildjian Nybegynder
23. august 2003 - 21:28 #9
Hans problem er ikke at han ikke selv må lugte det, men nærmere forældrene *GG* IKK Jonas :D
Avatar billede mads.peder Nybegynder
23. august 2003 - 21:35 #10
Hehe
Avatar billede inger47 Nybegynder
23. august 2003 - 22:04 #11
citron til hænderne ja.

og husk at børste hele tungen når du børster tænder, det er det lugten opmarganiseres ;)

du kan hvis det ikke er nok begynde at spise bladgrønt, klorofyl  kan fås som tapletter hos matas, det fjerner også grim ånde  findes bla i spinat og persille og en smule i agurk,
god fornøjelse
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. august 2003 - 22:19 #12
LOL - brug en tungeskraber...
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. august 2003 - 22:20 #13
Avatar billede miss-g Seniormester
23. august 2003 - 22:36 #14
Vask hænder hver gang du har røget og spis blå gajol.

Brug lidt parfume/deo til dagligt, det sidder jo også i tøjet og håret *G*
Avatar billede bjornicle Nybegynder
24. august 2003 - 11:34 #15
Min foretrukne cigaret (netop pga af lugten paa fingrene) er Cigaronne. De bliver lavet i Armenien og jeg har da heller ikke set dem i noget andet land, men de er ca. dobbelt saa lange som normale cigaretter og har et slags plasticfilter istedet for dem vi kender i danmark, dette gor at fingrene er tilpads langt fra cigaretten til at rogen ikke rammer samt at filteret er plastic saa den ikke siver igennem. Hvis du finder noget lign. i Danmark maa du gerne lige sige til :)
Avatar billede bjornicle Nybegynder
24. august 2003 - 12:45 #16
Nu har jeg lige fundet ud af at man godt kan bestille cigaronne online paa www.cigaronne.co.uk, desvaerre skal man bestille 25 kartonner (5000 cigaretter), men saa faar man dem ogsaa til en 20'er pakken. Jeg ved dog ikke hvad der skal betales til told&skat, og jeg er ikke sikker paa man kan overbevise dem om at det er til "ejet forbrug" :)
Avatar billede mads.peder Nybegynder
24. august 2003 - 19:10 #17
bjornicle<<<
Er det ik lidt svært at inhalere hvis der er plastic filter på :S
Avatar billede kurt_cobain Nybegynder
27. august 2003 - 11:57 #18
Ok
Avatar billede kurt_cobain Nybegynder
27. august 2003 - 11:59 #19
Lukkes for nu tak for hjælpen!