Avatar billede sslarsen Nybegynder
23. august 2003 - 13:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Logge på domain med ny bruger

Hejsa

Jeg har lige fået sat Windows 2003 server op, og har fået Active Directory op at køre på den.

Ha rogså lige tilmeldt en winXp client til domænet, men så får jeg problemer med bruger.

Jeg har oprettet en bruger på serveren og han er i doman users gruppen,(lige nu også i Administrators), har sat profile op med profile path og home folder.
Der er blevet lavet en ny "Organizational unit" hvor brugeren ligger i. Til denne har jeg lavet nogle group policy, bl.a til logon/logoff script, redirect af document folder, samt fjernelse af "Welcome screen".

Men når jeg så forsøger at logge på domænet med min bruger, så skriver den følgende:
"Den lokale politik på dette system tillader ikke, du logger interactivt på."

Det skal lige siges at den eneste bruger der er på clienten er Administrator, så denne bruger er ikke oprettet lokalt, det kan man vel gøre bagefter, for administrative rettigheder.

Hvad er det der er gået galt?

Håber der er nogen der kan fortælle mig om det er på serveren der skal ændres noget eller om det er på clienten.
Avatar billede sslarsen Nybegynder
23. august 2003 - 20:07 #1
Jeg er villig til at give flere point hvis løsningen kommer frem...
Avatar billede arnholst Nybegynder
24. august 2003 - 11:33 #2
Da brugerne jo altid ligger på serveren (og ikke lokalt), så er det jo serveren den er gal med.
Tror at du måske har sat lidt for mange begrænsninger op i din group policy, hvis du fjerner alle de ting du nu har pålagt denne bruger og så tilføjer dem en ad gangen, så finder du ud af hvad det er for en af dem der volder dig de her problemer, evt opret en ny bruger, og så tildel ham de samme rettigheder en for en.
Avatar billede sslarsen Nybegynder
24. august 2003 - 12:47 #3
Det virker nu..

Jeg fixede det inat kl 4, efter at siddet og rodet med det i laaaang tid.

Men jeg gjorde nogenlunde det samme som du beskriver. Dog afinstallede jeg terminal server og installerede den igen.

Men du får da point alligevel.
Avatar billede arnholst Nybegynder
24. august 2003 - 14:16 #4
takker

Hvis du logger på med en alm. bruger på Terminal server, så skal du give ham rettigheder til at logge på inde i Terminal Services Configuration