Avatar billede thewisehero Nybegynder
22. august 2003 - 19:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan undersøger jeg TOP URL

Hejsa alle i SEJE nørder
Jeg har et problem med at en bruger andensteds på nettet starter min side i en frame, jeg ønsker at undersøge topupl og derved lave en redir så min side kommer ud af den frame, nogle der har en løsning til det ...
se evt.. på disse 2 links
http://mikael.kyed.com/links/?id=570
http://jpmikaelkyed.cjb.net/

nogle der har en løsning på det ...
Avatar billede whatever Nybegynder
22. august 2003 - 19:22 #1
Prøv at smide dette ind i din head-tag

<script type="text/javascript">
<!--
if (top.location != self.location) {
  top.location = self.location;
}
//-->
</script>
Avatar billede thewisehero Nybegynder
22. august 2003 - 19:28 #2
den virker ikke
Avatar billede whatever Nybegynder
22. august 2003 - 19:34 #3
Prøv at sætte den ind på en af ovenstående url'er. Så kan jeg bedre se om der kommer en fejl. Jeg selv lige testet det, og der virker det fint.
Avatar billede thewisehero Nybegynder
22. august 2003 - 19:39 #4
Jow .. du havde ret .. fik sa i i forkert script .. Tusind TAK
Avatar billede whatever Nybegynder
22. august 2003 - 19:41 #5
Det var så lidt. Tak for pointene.
Avatar billede thewisehero Nybegynder
22. august 2003 - 19:49 #6
velbekomme (så jo nemt ud)...
arbejder på en nu version af min linksamling +++
som får run omkring 1. sep, synes selv at det bliver meget bedre (får rettet et par småfejl + script fylder mindre)
det er jo osse rart at få det her med i den nye, hvor der også bliver flere muligheder for mine brugere såsom farvorit links, vist links/side + mere der endnu ikke er klar :-)
men endnu engang mange tak .. var ikke glad for den måde har linkede på, jeg har idet mindste selv lavet så man kan lukke min frame ...
Mikael
Avatar billede thewisehero Nybegynder
28. august 2003 - 01:56 #7
Til jeg der kom forbi her, har jeg lavet denne løsning til PHP

<?
$m="0";                                                    // nulstil variabel til redir
$o="";                                                    // nulstil variabel til URL/IP
$serverip=gethostbyname($HTTP_SERVER_VARS["SERVER_NAME"]);                        // ServerIP
$kom_til=getenv("REQUEST_URI");                                     // Forespurgte Link
$kom_til1=getenv("HTTP_HOST");                                        // HOST/Domain Navn
$kom_til_string=getenv("QUERY_STRING");                                    // STRING (Variabler)
$link_tekst=str_replace("links/links.php", "links/", $kom_til);if($link_tekst<>$kom_til){$m++;}        // Tjek Fil - Udskifter links/links.php med links/ fra Forespurgte Link, hvis skiftet sæt redir($m) aktiv
$url_test=str_replace("mikael.kyed.com", "", $kom_til1);if($url_test<>$kom_til1){$o="mikael.kyed.com";}    // Tjek om URL - hvis udskiftet sæt Variabel $o til URL(mikael.kyed.com)
$ip_test=str_replace($serverip, "no", $kom_til1);if($ip_test<>$kom_til1){$o=$serverip;}            // Tjek om IP - hvis udskiftet sæt Variabel $o til SERVERIP
if(!$o){$m++;$o="mikael.kyed.com";                                    // hvis variabel $o ikke er defineret sæt redir($m) aktiv
if($m>"0"){                                                // hvis redir aktiv .. lav redir med variabler
    $url="http://$o/links/";                                    // lav link
    if($kom_til_string){$url.="?$kom_til_string";}                            // hvis variabler indsæt dem
    header("location:$url");                                    // redir
}
?>