Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
22. august 2003 - 18:32 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvad gør ormen?

Hej eksperter..

Er der en der præcist kan fortælle mig hvad der sker hvis man får dn der orm-virus på sin computer....?? ret vigtigt!!!

Cabriolet1234
Avatar billede ird Praktikant
22. august 2003 - 18:36 #1
Avatar billede riversen Nybegynder
22. august 2003 - 18:36 #2
hvilken orm? sobig eller blaster?

du kan jo søge på fx www.mcafee.com og selv læse det.
Avatar billede ird Praktikant
22. august 2003 - 18:37 #3
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
22. august 2003 - 18:37 #4
Er der to??
Avatar billede riversen Nybegynder
22. august 2003 - 18:39 #5
der er 1000-vis men disse er de 2 mest aktuelle
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
22. august 2003 - 19:05 #6
du kan læse lidt om blaster her http://www.virus112.dk/index.php?page=artikel&artid=741&tema=19

her lidt om sobig http://www.virus112.dk/index.php?page=artikel&artid=746&tema=19

...og hvis du vil have dårlige nerver - kan du f.eks. se hvilke vira Norton tager sig af p.t. Her står en masse om trojanere, orme m.fl. http://securityresponse.symantec.com/avcenter/vinfodb.html?prodid=nav2003

http://www.virus112.dk kan iøvrigt anbefales hvis du vil holde øje med den seneste udvikling på virus-fronten
Avatar billede squashguy Nybegynder
22. august 2003 - 19:05 #7
*gaab*

hvornår lærer folk egentligt, at de skal holde nalderne langt væk fra alt der lugter af vedhæftede filer?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
22. august 2003 - 19:06 #8
- dårlige nerver - skulle vist have været i " " G**
Avatar billede melange Nybegynder
22. august 2003 - 20:14 #9
squashguy << Nu er det bare sådan at Blaster *netop ikke* spreder sig ved at maile sig selv rundt til folk, men udnytter en svaghed i windows som gør at den kan installere sig selv på en computer, uden at brugeren skal gøre noget som helst!

Folkene bag aftonbladet.se prøvede at sætte en helt nyformateret (og sårbar) WinXP maskine online, og der gik ikke mindre end 27 sekunder før den var inficeret.
Avatar billede riversen Nybegynder
22. august 2003 - 20:16 #10
melange: og mange har sagt de har oplevet problemet, formateret, og så var det der stadig...så det har nok heller ikke taget meget længere tid for dem.
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
24. august 2003 - 18:47 #11
Dem der vil have points må gerne lave et svar..... Tak for hjælpen!