Avatar billede psychoras Novice
22. august 2003 - 18:30 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Java Engine / Virtual Machine

Nogen der ved hvor jeg kan hente den nyeste Java Engine / Virtual machine til xp?
Avatar billede wanix Praktikant
22. august 2003 - 18:32 #1
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2003 - 18:34 #2
Avatar billede simonvalter Praktikant
22. august 2003 - 18:42 #3
jeg ville hente suns jre
http://java.sun.com/j2se/1.4.2/download.html

microsofts bliver ikke supportet mere af dem
og alle de applets jeg er stødt på virker med den
Avatar billede simonvalter Praktikant
22. august 2003 - 18:43 #4
Download J2SE v 1.4.2                    JRE
Windows Offline Installation  (info)    DOWNLOAD <- den her
Avatar billede ird Praktikant
22. august 2003 - 18:46 #5
Fuldstændig enig med loadet. Jeg har den sammen og den virker perfekt!
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2003 - 18:46 #6
Det er vel også suns vi alle linker til?
Avatar billede simonvalter Praktikant
22. august 2003 - 18:56 #7
wanix er vist noget dokumentation .. og ja det du linker til er suns
det var bare gammel vane da jeg har oplevet at de fleste herinde linker til microsofts.. som jeg mener ikke bør instaleres.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2003 - 19:53 #8
vmspec er specifikationen på hvordan en JVM skal opføre sig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. august 2003 - 21:01 #9
loadet> hvorfor ikke???
Avatar billede smikkel Nybegynder
22. august 2003 - 21:05 #10
Du skal installere denne.. http://www.testby.dk/msjavx86.exe
Avatar billede simonvalter Praktikant
22. august 2003 - 21:15 #11
da den ikke er supportet mere vil den ikke blive forbedret .. og evt fejl vil vil ikke blive rettet.
nu ved jeg ikke om ms planlægger at komme den tilbage i men indtil da er jeg ret sikker på at der vil blive udviklet til suns eller nogen af de andre fabrikanters jvm
mange vil selvfølgelig udvikle så de begge kan bruges, men der er også mange applets der benytter sig af metoder som slet ikke findes i microsofts og derfor vil den ikke virke.
bankerne har feks set dette .. hvor de før nogen gange slet ikke virkede med suns er det ikke længere et problem, ihvertfald ikke hvor jeg har forsøgt mig.
Avatar billede popsy Novice
23. august 2003 - 00:46 #12
loadet> Min netbank vil f. eks ikke køre med andet end virtual machine, så var det mig der spurgte, gav du et dårligt svar :) Hvad med at linke til begge, så kan folk selv vælge?
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. august 2003 - 00:56 #13
hvem har du netbank hos ?
jep der er selvfølgelig undtagelser, men hvis alle feks begyndte at bruge suns kunne det være banken fik taget sammen og kodede til noget der blev supported
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. august 2003 - 01:06 #14
og ja der er også blevet linket til begge, jeg vil bare anbefale at hvis det virker med suns så brug den.
Avatar billede popsy Novice
23. august 2003 - 02:32 #15
Loadet> Jeg modsiger dig skam heller ikke :)
Hvem jeg har netbank ved er irrelevant, det er jo ikke mig der stiller spørgsmålet.

Banken vælger alligevel selv hvordan de vil lave deres system, og jeg installerer i henhold til deres anvisninger. ;)

Det jeg mener er at du skal glemme din egen personlige mening, og forsøge at give spørger bedst mulige valgmuligheder, det kunne jo tænkes at han skulle bruge virtual machine, på trods af at du mener sun er det rigtige ikke!? :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. august 2003 - 03:09 #16
Ja jeg kunne nok komme med en bedre besvarelse men for at gøre den fuldstændig skulle man jo komme med andre jvm's end suns og microsofts .. gik spørgsmålet på hviklen linux han skulle hente kunne man også sidde og skrive i flere dage for at besvare de forskellige valgmuligheder fordele og ulepmer.
Hvis brugeren skulle komme ud for at hans jvm ikke virkede et bestemt sted kunne han jo spørge igen. Bankerne kender jo godt selv problemet og jeg har set dem ligge msjvm til download indtil de har fået lavet deres system så det virker med begge. Jeg kender langt flere eksempler på at microsofts jvm ikke virker frem for eksempler på at suns ikke virker, og jeg hvad angår fremtids udsigter for mircosofts så tror jeg ikke der er nogen. Fra 2004 vil der ikke engang blive lavet sikkerheds opdateringer. Microsoft forslår selv at man konventerer til deres .net løsning eller finder 3.parts jvm
Og ja det er min egen personlige mening på en løsning, men sådan bliver en stor del af ekspertens spørgsmål jo besvaret.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2003 - 09:31 #17
Strengt taget spurgte spørger efter den nyeste JVM. Det er ihvertfald ikke
MS JVM.

Men det er da muligt at han mente nyeste MS JVM.

Tidligere virkede stort set alle netbanker kun med MS JVM.

Men det er anderledes idag. Bankerne har set skriften på væggen:
MS vil ikke længere shippe deres JVM med nye Windows, HP og Dell
vil shippe SUN JVM på alle deres nye PC'ere.

Det er absolut muligt at skrive applets ssom kun virker i MS JVM.

MS JVM bruger Java 1 security model mens alle uptodate JVM bruger
Java 2 security model. MS JVM har indbygget et ikke-standard COM interface.

Det er dog nok nemmere at skrive en applet der kun virker i SUN JVM.

MS JVM mangler alle nye features i Java fra de sidste 5 års udvikling.
SUN JVM ikk emindst Swing. MS JVM Mangler helt RMI. Java 2 security model.
Avatar billede popsy Novice
23. august 2003 - 11:43 #18
Bare glem det, dem som ikke vil lytte, kan man ikke overbevise, jeg kvitterer dog med et lille link fra faq'en til min netbank, og gentager.: Jeres personlige mening er nul og niks værd, eftersom den ikke kan få f. eks. min netbank til at virke! http://alm.nordjyskebank.dk/showpage.asp?ID=337

Samtidig er det værd at lægge mærke til at Nordea bruger msjav.: http://www.nordea.dk/sitemod/index_001.asp?pid=31612&strcorecontentarea=130

Læs så til slut dette stykke, hvor Danske Bank ligefrem anbefaler microsofts fremfor suns  http://www.danskebank.dk/Link/FAQ20DNB37

Personlige meninger er intet værd, når de ikke modsvarer virkeligheden!
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. august 2003 - 16:10 #19
nordea og danske bank virker så godt nok med suns.