Avatar billede chalde Seniormester
22. august 2003 - 14:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til reborn kort.

Jeg mener at der findes et alternativ til reborn kortene der ikke skulle bruge så meget af systemet.
Kører med reborn kort på et par pcer på mit arbejde, men de sløver computerne ekstremt, da vi bruger den hurtige metode, hvor genetablering tager et par sekunder.
Har læst om et kort der kun gemmer mbr, og genetablerer ved genstart.
Nogle der kan give et link, gerne med forhandler i danmark, og evt erfaring eller info om det overhovedet er bedre end reborn.
Avatar billede pafach Nybegynder
22. august 2003 - 20:13 #1
Jeg har ikke prøvet reborn, men har gode erfaringer med Deep Freeze på w98 og w2000: http://www.deepfreezeusa.com/index.htm
Deep Freeze er rent softwarebaseret og jeg synes ikke umiddelbart at det sløver på pcere som bruges til kun Internet. Du kan prøve den i 60 dage.
/pafach
Avatar billede chalde Seniormester
22. august 2003 - 20:44 #2
Har skrevet en mail til de andre ansvarlige, og får svar i løbet af weekenden.
Men tror ikke det bliver valget, da de formentlig kun vil have det hardware baseret.
Avatar billede pafach Nybegynder
22. august 2003 - 21:03 #3
http://www.reborn.dk/safetycard.htm her skriver de, at der er kommet en videreudvikling af reborn - det er måske mindre sløvende.
/pafach
Avatar billede chalde Seniormester
23. august 2003 - 12:36 #4
Lyder godt. Sender linket videre til de andre ansvarlige.
Avatar billede chalde Seniormester
25. august 2003 - 21:49 #5
De andre har kigget lidt på det, og lyder interesserede. Vi tager et kort på prøve og ser om det er sagen.
Takker for hjælpen.
Avatar billede rene_frederiksen Nybegynder
25. august 2004 - 00:36 #6
Hej.
Grunden til ReBorn er sløv står jo på Reborn.dk under FAQ.
________________

Hvis PC´en viser det mindste performance tab efter installation af SafetyCard kan der være tre grunder hertil.

1.
Windows "swap-fil" dvs. virituel hukommelse arbejder meget og da SafetyCard holder styr på ALLE harddiskændringerne indbefatter dette naturligvis også Swapfilen.
Og eftersom PC´en genskaber Swapfilen efter Reboot er der ingen grund til at beskytte denne fil med SafetyCard.
Løsningen er, at skabe en åben datapratition og flytte Windows Swapfilen til dette drev. (OBS:.....DETTE SKER AUTOMATISK VED BRUG AF EXPRESS INSTALLATION I WIN98, eller ved brug af SafetyCard MAX automatisk kan klare dette ved installationen).

2.
Kortet beskytter ikke imod ændringer.
Windows driveren er ikke indstalleret. (Setup.exe på installationsdisketten)
For en "partitionstype A" startes PC´en i "supervisor mode" CTRL+Enter" Kør filen "Setup" fra indstallationsdisketten. Check at programmet SHOW_Buff findes under Start-->Programmer efter boot. Skal vise "user mode" hvis man er gået ind i Windows ved et "Enter tryk" eller har lade PC´en starte op selv. (Bruger mode).
(Obs. Er det NT baseret (NT,2000,XP) systemer skal man ind i Windows som administrator på den enkelte PC for at se Show_Buff)
Kan man IKKE se ShowBuff her inde skal man via supervisor mode logge på sin PC's admin account og installere setup.exe fra installationsdisketten. Efter genstart skal Showbuff ses i "Start->Programmer". Test ved at oprette en mappe på skrivebordet i "brugermode" og genstart. Så skal mappen være væk.

3.
Maskinen virker langsom i "brugermode" men ikke i "supervisor mode"
Windows har et automatisk genskabelses system slået til (Kommer med ME, XP)
Så genskabelsessystemet fra (Ikke SafetyCard genskabelsessystemet) og din PC preformer igen normalt
_____________________________________

har du prøvet noget af det ?

Mvh
Rene