Avatar billede shansen Nybegynder
22. august 2003 - 14:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Netværk virker kun når jeg starter en bestemt PC op først

Jeg har lavet et netværk med fast IP, Router mellem en win98-PC (A) og en winMe-PC(B).

1) Når jeg starter A op mens der er slukket for B, og jeg derefter starter B op så virker netværket perfekt.

2) Hvis jeg gør det omvendt virker netværket kun delvist:
B fungerer stadig rigtigt, mens A går går ned, hvis jeg prøver at gå ind på B fra stifinder/windowsCommander/søgefunktion i Word i A. Derimod kan jeg godt gå ind på B fra A hvis jeg gør det
    - fra et icon på skrivebordet i A til B, jeg lavede
      da jeg startede op under 1).
    - fra Word hvis jeg ikke søger, men blot klikker på et
      af de sidste 4 dokumenter jeg har skrevet i under
      faneblader 'Filer'
Avatar billede krydset Nybegynder
22. august 2003 - 14:13 #1
kører du med dhcp på netværket
Avatar billede krydset Nybegynder
22. august 2003 - 14:15 #2
hvis en puter henter ip fra dhcp og man har angivet fast ip på den anden kan den hvis man starter den der henter fra dhcp først få den ip adresse som den med fast maskine har og der vil derfor opstå en konflikt:-O
Avatar billede dinkie Nybegynder
22. august 2003 - 14:16 #3
Det kan måske være noget relateret til browse master. Se her hvordan du kan sætte den ene til altid at være browse master og den anden til ikke at vær det.

http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/Win98/Q_20165245.html
Avatar billede shansen Nybegynder
22. august 2003 - 14:46 #4
hvad er dhcp ? Jeg har ADSL
Avatar billede shansen Nybegynder
22. august 2003 - 14:52 #5
Jeg kan ikke finde BrowseMaster - når jeg går den vej linket siger ender jeg efeter Kontrolpanel-netværk-filOgUdskriftsdeling i et popupfelt hvor jeg kan krydse af om andre må bruge pc'ens filer og printere.
Avatar billede dinkie Nybegynder
22. august 2003 - 14:57 #6
Det er ikke knappen du Fil og Print du skal klikke på.. Det er oppe i boksen ovenover knappen du skal finde det og så følge det der står i linket.. :o)
Avatar billede shansen Nybegynder
22. august 2003 - 16:08 #7
Jeg fandt BrowseMaster ovenfor. Det ser ud til du har løst mit problem - mange tak. Jeg satte A til BrowseMaster Aktiveret og B til Deaktiveret. Nu må tiden vise om det holder.
Avatar billede shansen Nybegynder
22. august 2003 - 16:13 #8
Det må du undskylde Dinkie, du skulle have haft point, men ved en fejl gav jeg dem til mig selv. Samler du points ? hvis ja - så må vi ordne det med et nyt spørgsmål.