Avatar billede pegazuz Mester
22. august 2003 - 11:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

MSN messenger audio conversation

Jeg kan ikke få MSN messenger audio conversation til at virke. De personer jeg, prøver at tale med, kan godt tale med hinanden, så det er mig, der er problemet.

Under lyd og mikrofon testen i MSN messenger ser alt ud til at virke.

Men jeg når kun lige at starte samtalen op (uden lyd) og der går ca. 1 sek, før samtalen bliver stoppet "the conversation with xxxx has ended".

Jeg har ladet mig fortælle at en fire wall blokerer for samtale, men så vidt jeg ved, har jeg ikke indstalleret nogen fire wall.

Er der nogen, der har en ide om hvad der kan være galt, er forslag meget velkomne.
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2003 - 12:31 #1
Har du en router til din internet forbindelse ? For så er det sikkert fordi de rigtige porte ikke er åbne
Avatar billede pegazuz Mester
22. august 2003 - 12:34 #2
jeg ved ikke lige hvad en router er, så det er ikke sikkert jeg har sådan en til min internet forbindelse. Jeg kører med win98. kan den selv klare sådan noget? eller hvordan åbner man disse porte?
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2003 - 13:01 #3
Hvilken internet forbindelse har du ? Hvilken udbyder ?
Avatar billede pegazuz Mester
22. august 2003 - 13:02 #4
webspeed. tdc. bredbånd
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2003 - 14:43 #5
Så har du garanteret en router. Hvilke udstyr har du sidende ved dit telefon stik. mærke / model ?
Avatar billede pegazuz Mester
22. august 2003 - 14:53 #6
jeg får webspeed gennem kabeltv. jeg har et cable modem, "Motorola SB4200 SURFboard". I pc'en bruger jeg netkortet via et telefonkabel fra modem til netkort. Jeg kan vist også bruge USB porten direkte. Skulle det have noget at sige hvordan pc'en får signalet fra modemet?
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2003 - 16:01 #7
Ja, så har du ikke nogen rouuter på.  Jeg må indrømme at jeg så ikke ved hvad fejlen kan være....
desværre :o(
Avatar billede pegazuz Mester
22. august 2003 - 16:06 #8
jeg ikke helt hvad du mener... skal jeg ikke bruge en router? hvorfor har jeg ikke nogen router?
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2003 - 16:15 #9
Bare glem alt om den router. En router bruges til at skille din internet trafik fra dit LAN. I en router kan man bestemme hvilke porte man skal ha' åbnet og lukket. Det er ikke aktuelt i dit tilfælde.
Avatar billede pegazuz Mester
22. august 2003 - 16:16 #10
ok, tak for det...:(
Avatar billede lax_de_lux Nybegynder
20. oktober 2003 - 01:09 #11
Du er muligvis bag en firewall - hvis du er kan du deaktivere den således:
Start-> højreklik på "My netvork places" (eller hvad den hedder på dansk) -> vælg properties (nederste valgmulighed) -> højreklik på den forbindelse der tilslutter dig til internettet -> vælg igen properties -> Vælg "advanced" her inde kan du vælge og slå din firewall fra.
Du skal samtidig vide at en firewall beskytter dig mod eventuelle hacker angreb.
Der er derfor også andre måder at komme udenom problemet på - du skal ind og åbne nogle porte i din firewall - Men det er en helt anden snak :o)
Held & Lykke
Avatar billede pegazuz Mester
29. oktober 2003 - 21:07 #12
Til lax de lux

Jeg har w98, på dansk. Jeg kan ikke finde den side, du omtaler. Ved du hvor det er henne på dansk w98? Jeg har været en del rundt og lede i mapperne, men jeg synes ikke rigtig at jeg kan finde noget...
Avatar billede lax_de_lux Nybegynder
31. oktober 2003 - 17:08 #13
hhmm jeg kan faktisk ikke huske windows 98, men du skal ind under netværksindstillinger - og faktisk ved jeg ikke om windows 98 har en integreret firewall - prøv lige at installere den nyeste directx http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=141D5F9E-07C1-462A-BAEF-5EAB5C851CF5&displaylang=en
den kan gøre underværker :o)

Held og lykke