Avatar billede brodexcius Nybegynder
22. august 2003 - 10:11 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

mine 2 targets virker ikke

hvad er der galt her?? den vil ikke åbne de 2 vinduer som er meningen...

<HTML>

<a href="vildere.html"

onClick="multilink('minside1.htm' , 'minside2.htm');">
Klik her
</a>
Avatar billede brodexcius Nybegynder
22. august 2003 - 10:13 #1
hovsa, ikke det der skulle stå...

<HTML>

<a href="#"

onClick="multilink('minside1.htm' , 'minside2.htm');">
Klik her
</a>

men den virker STADIGVÆK ikke...
Avatar billede keysersoze Guru
22. august 2003 - 10:23 #2
ovenstående kræver at du har en javascript-funktion der hedder multilink - har du det?
Avatar billede brodexcius Nybegynder
22. august 2003 - 10:27 #3
<HTML>
<script language="Javascript">
  function multilink(link1,link2) {
    window.parent.frames["top"].location.href=link1;
    window.parent.frames["main"].location.href=link2;
  }
</script>

<a href="#" onClick="multilink('minside1.htm' , 'minside2.htm');">Klik her</a>
Avatar billede brodexcius Nybegynder
22. august 2003 - 10:28 #4
og den virker stadig ikke...
Avatar billede brodexcius Nybegynder
22. august 2003 - 10:32 #5
jo den gør sorry...
Avatar billede keysersoze Guru
22. august 2003 - 10:32 #6
har du evt et sted man kan se det i funktion? eller måske kan du komme med en fejlbeskrivelse?
Avatar billede keysersoze Guru
22. august 2003 - 10:33 #7
godt - så er det jo ikke så svært :) man skal bare huske at have alle tingene med i ens script :oP
Avatar billede keysersoze Guru
22. august 2003 - 10:35 #8
og så beholder du alligevel point... :o/
Avatar billede brodexcius Nybegynder
22. august 2003 - 10:42 #9
det var fordi jeg havde skrevet noget forkert i hvilke frames jeg skulle bruge... og du kom jo ikke med et decideret svar :(
Avatar billede keysersoze Guru
22. august 2003 - 10:44 #10
hvis ikke jeg havde spurgt hvor javascript-delen var henne ville du ikke have fundet ud af hvilke frame-henvisninger du skulle bruge... for så var der slet ikke noget javascript
Avatar billede keysersoze Guru
22. august 2003 - 12:24 #11
ikke fordi jeg kræver alle point... men lidt hjælp var det trods alt.

Men da der åbenbart menes noget andet fra spørgerens side må vi lade admin afgøre - så hvis du stadig mener der ingen point burde gives vil jeg lade admin afgøre
Avatar billede snowball Novice
09. september 2003 - 09:23 #12
Undskyld den alt for lange respons tid på dette spørgsmål.

Jeg mener ikke der er noget at komme efter. Synes det er ret begrænset hvad keysersoze hjalp med, så jeg vil ikke tvinge brodexcius til at udlevere nogle point for den kommentar.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede keysersoze Guru
09. september 2003 - 09:45 #13
snowball >> nu vil jeg nødigt op at diskutere med en co-admin, men ud fra din kommentar vil det så sige at;

hvis man som spørger ikke får et fuldstændigt svar - så er man beriget til at beholde alle point? Det jeg mener er, at spørger i dette tilfælde aldrig ville have fundet ud af at der manglede en del af funktionen hvis ikke jeg havde ledt ham ind på det, og netop fordi jeg ikke kommer med _svaret_ ønsker jeg ikke 100 point men måske bare 5,10 20 point da jeg trods alt ledte spørger i den rigtige retning...

Men for lige at være sikker - så er eksperten altså stedet hvor der KUN skal gives point for 100% korrekte svar og ikke point for hjælp til fejlfinding?
Avatar billede medions Nybegynder
09. september 2003 - 10:00 #14
snowball, brodexcius> Det vil jeg nu give keysersoze ret i, jeg havde oxo forlangt en lille sum points for den tid jeg nu har brugt på at hjælpe!

Hvis nogen hjælper mig vil jeg oxo give dem points, uanset om vi fandt en løsning eller ej!

Så derfor syntes jeg bestemt at broderxcius har handlet forkert i stor stil!

//>Rune
Avatar billede snowball Novice
09. september 2003 - 10:07 #15
keysersoze: Hvis du kigger i det spørgsmål han stillede lige før dette (http://www.eksperten.dk/spm/390894), så vil du se at han udemærket er klar over at han skal bruge MultiLink funktionen. Ergo oplyser du ham i mine øjne ikke om noget han ikke allerede er klar over, og derfor synes jeg heller ikke du er berettiget til point med mindre brodexcius selv er villig til at give dig dem. Hvis du var begyndt at snakke om hvor hans links pegede hen, så var sagen en helt anden.

Og til jer begge: Som der står i Eksperten regler punkt. 2.6: "Er du utilfreds med en beslutning, eller mener du, coadmin tager fejl eller vurderer på et forkert grundlag, så send en e-mail til info@eksperten.dk med din udlægning af sagen. Admin vil derefter vurdere sagen."

Snowball
Avatar billede keysersoze Guru
09. september 2003 - 10:10 #16
så dvs - inden man som bruger på eksperten svarer på et spørgsmål skal man kigge ALLE spørgerens tidligere spørgsmål igennem for at se om han er klar over det man vil komme med?

jeg syntes bare det ville være fair at tage med dig inden jeg kaldte på admin...

EOD
Avatar billede snowball Novice
09. september 2003 - 10:18 #17
keysersoze: Der er ingen der har sagt noget om at du skal kigge alle brugerens gamle spørgsmål igennem, men det skader jo aldrig at lave lidt research. Men selvom man ser bort fra hans tidligere spørgsmål, så ser jeg stadig ikke en grund til at tvinge brodexcius til at give dig nogle point, men det må Admin jo afgøre nu du har bedt ham om at kigge på det.

Snowball