Avatar billede martinrunge Nybegynder
21. august 2003 - 20:17 Der er 29 kommentarer

Min computer er for hurtig!!

Hej,

Jeg har lige fået en Dell Inspiron 5150 bærbar med følgende specifikationer:

3,06 GHZ
512 mb ddr ram
40 GB Hd
64 mb Ati Radeon 9000

Mit problem er at computeren simpelthen er for hurtig. Jeg har prøvet at køre flere forskellige spil på den - bl.a. Splinter Cell og Unreal Tournament 2003, og den kører dem simpelthen for hurtigt!!! Alting foregår med dobbelt hastighed...Hvad kan det skyldes og hvordan kan jeg få spillene til at køre ordentligt?

mvh

Martin
Avatar billede meganight Nybegynder
21. august 2003 - 20:19 #1
prøv at sette dine Ghz lidt ned eller prøv i spillede
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. august 2003 - 20:20 #2
heheh det lyder vildt, måske er du bare ikke vant at det ikke lagger ? ;)
Avatar billede franzy Nybegynder
21. august 2003 - 20:20 #3
Wow - Unreal Tournament 2003 der kører for hurtigt! På en bærbar!!! Stivt. :)
Avatar billede ldrada Nybegynder
21. august 2003 - 20:21 #4
:-0....
prøv at rode rundt i konfigurationerne til spillet.
eller start -> kør -> dxdiag
derefter tryk på "More Help" og vælg "ovveride"
Experimenter med numre fra 50-100 (det er din FPS du sætter der)

jeg håber virkelig jeg engang ender med dit problem!
Avatar billede zimes Nybegynder
21. august 2003 - 20:21 #5
Den har jeg sgu ikke hørt før, især ikke med et Radeon 9000 kort?!
Prøv at sætte opløsningen lidt op i spillene...
Avatar billede ldrada Nybegynder
21. august 2003 - 20:22 #6
gå evt. ind på windowsupdate.microsoft.com og download DirectX 9.0b, det kan være at din version af directX har et problem med dit gfx kort...
Avatar billede ldrada Nybegynder
21. august 2003 - 20:23 #7
Prøv også at opgradere driverne.
Avatar billede martinrunge Nybegynder
21. august 2003 - 20:28 #8
Driverne er opdateret og Directx9 er installeret. Så det er ikke der problemet er! Og selv når jeg kører Unreal 2003 i 1600x1200 fræser den bare afsted. Den hakker en smule, men selve hastigheden i spillet er nærmest dobbelt. Lidt ala når man "fast-forwarder" på en video...hvis I forstår hvad jeg mener.
Avatar billede franzy Nybegynder
21. august 2003 - 20:30 #9
man kan muligvis indstille spilhastigheden i UT2003. Den står sikkert til 200%.
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 20:30 #10
Skal vi ikke bytte pc???

Hvordan kan du klage over det er for hurtig :-)
Avatar billede tubber Juniormester
21. august 2003 - 20:37 #11
Der er det alternativ at bruge et lille prog der kan sætte cpu hastigheden....
Det er freeware og kan hentes her:
http://www.arcadecontrols.com/files/Utilities/moslo132.exe

Hvordan det bruges:
Mo'Slo is used to slow a specific application or batch file. When you exit the slowed program you also exit Mo'Slo, and previous system speed resumes. Mo'Slo can be used in batch files and Windows shortcuts, and can be called from other applications. Virtual speed is adjustable from 99.9% down to 0.1% of normal in 0.1% increments.  This is the shareware/evaluation version of the commercial version.  This version lacks the convenience features of Mo'Slo Deluxe and 4BIZ and may not run on CPUs faster than 700MHz, but the slowdown engine is similar to the commercial version.

/Tubber
Avatar billede franzy Nybegynder
21. august 2003 - 20:38 #12
moslo er da vist kun til ældre spil eller funger det også med spil som UT. det ville være lidt skummelt, men hej den her situation er skummel. :)
Avatar billede martinrunge Nybegynder
21. august 2003 - 20:44 #13
Det kan da ikke være rigtigt at jeg skal sløve en computer ned ;o) Det må da være nogle indstillinger der er forkerte et eller andet sted?

Lige et par fodnoter. Nu har jeg prøvet at starte Unreal 2003 fire gange, og en af gangene kørte det med normal hastighed...sååå?

Noget andet: Det er en Pentium 4 mobile, så jeg mener det er noget med at processorhastigheden automatisk justeres efter forskellige opgaver (for at spare strøm)...Kan det have noget med det at gøre?
Avatar billede ldrada Nybegynder
21. august 2003 - 21:07 #14
Jeg står af.
har du prøvet det jeg fortalte dig om dxdiag?
Avatar billede franzy Nybegynder
21. august 2003 - 21:11 #15
Han har en alt for vild computer til at vi andre dødelige kan følge med. Hvor var det lige du anskaffede dig den...
Avatar billede ldrada Nybegynder
21. august 2003 - 21:18 #16
dell.dk
Avatar billede ldrada Nybegynder
21. august 2003 - 21:19 #17
UHA! IDE!!! ring til Dell teknisk Support, de har sikkert fået MANGE klager over deres pcer er for hurtige.
Avatar billede franzy Nybegynder
21. august 2003 - 21:22 #18
Så abselut. Det kan de da heller ikke bilde sig ind!
Avatar billede ldrada Nybegynder
21. august 2003 - 21:23 #19
pfft... jeg ville kræve mine penge tilbage hvis MIN pcer var for hurti.... ej, jeg tror vis jeg måske vil kunne leve med det :)
Avatar billede martinrunge Nybegynder
21. august 2003 - 21:26 #20
Jeg har muligvis selv løst problemet. Jeg prøvede at fedte lidt med Power Management, og satte den som hjemme/kontor istedet for bærbar, og nu kører den normalt (relativt)...Men jeg synes stadig det er mærkeligt i og med at bærbar "mode" burde sætte processoren endnu længere ned i hastighed...

Og lad så venligst være med at mobbe mig med at jeg har fået en hurtig computer ;o)

For 1½ år siden sad jeg og drønede rundt på en pentium 120, m. 32 mb ram!!!
Avatar billede martinrunge Nybegynder
21. august 2003 - 21:27 #21
Men forslag modtages stadig - jeg mener altså at problemet lå i det der SpeedStep halløj!
Avatar billede franzy Nybegynder
21. august 2003 - 21:29 #22
Undskyld. Vi ville bare ønske det var os der havde et sådan luksusproblem.
Og så er bærbare meget stive med deres powerindstillinger. Har selv en Toshiba som går i dvale nogen gange og andre ikke og så kan man ikke nå at lukke computeren ned hvis den pludselig mener at den ha mangel på strøm. Skidtet er så også 2 år gammel og er blevet brugt flittigt.
Avatar billede martinrunge Nybegynder
21. august 2003 - 21:30 #23
Jamen, det er jo ikke et luksusproblem...Man kan jo ikke spille lortet, når det kører med dobbelt hastighed...Så hurtige reflekser har jeg ikke ;o)
Avatar billede franzy Nybegynder
21. august 2003 - 21:33 #24
Hmm - nej men jeg kan næsten ikke køre UT2k3 - så jeg ville godt have en BÆRBAR der kan. Prøv at installere spillene igen. ved ikke om det kan noget.
Avatar billede ldrada Nybegynder
21. august 2003 - 21:50 #25
franzy > Har også prob med Toshiba og dvale, men det er en PC og er et helt andet problem.

ps. martinrunge > Vi mobber dig fordi vi er misunderlige :P
Avatar billede franzy Nybegynder
21. august 2003 - 21:53 #26
Idrada > Det jeg mente var at den nogen gange går i dvale når man lukker skærmen og andre gange ikke. Og så lytter den ikke ret gerne til mine indstillinger af dens powerforbrug osv.

P.S. Unskyld martinrunge for at snakke om alt muligt andet, men det bringer måske lidt fokus til emnet så andre måske vild svare på det. :)
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
22. august 2003 - 10:54 #27
Hvordan går uret i din maskine, ethvert spil/program der udvikles i dag vil blive udviklet/testet på maskiner der kører væsentligt bedre/hurtigere end dem vi almindelig dødelige bruger. Hvis dit spil kører for hurtigt skyldes det en fejl et eller andet sted i hardware/software.
Avatar billede ird Praktikant
10. december 2003 - 14:42 #28
Mon ikke du snart får tid til at smide lidt feedback tilbage til os eller lukke tråden???
Avatar billede ldrada Nybegynder
10. december 2003 - 15:10 #29
Jeg tror vist ikke at det kommer på tale :)

Har sådan ca. 25 spm. hvor personen har glemt at lukke det.