Avatar billede sln Nybegynder
21. august 2003 - 14:31 Der er 10 kommentarer

IIS er holdt op at virke

Min IIS virker ikke mere.

Hvis jeg f.eks. kalder "http://localhost" eller "http://127.0.0.1" får jeg fejlmeddelelsen;

"Siden kan ikke vises"

Går jeg i "Kontrolpanel/Internet Programstyring" får jeg meddelelsen.

"Forbindelse til (computerens/serverens? navn) kunne ikke oprettes. Den angivne sti blev ikke fundet."

Kan en eller anden gennemskue hvad der kan være galt?

SLN
Avatar billede hojben Novice
21. august 2003 - 14:33 #1
Tjek stien under egenskaber for sitet. Kig i Homedir..

har du fået flyttet eller slettet den mappe som dine filer ligger/lå i ?
Avatar billede random69 Nybegynder
21. august 2003 - 15:40 #2
Kig lige under services om IIS stadig kører..
Hvis ikke check om den ikke kan genstartes.. hvis den står på "Disabled" skal du sætte den på "Automatic"
Håber det hjælper.. BTW hvis ikke, skriv lige hvad for en windows du bruger (XP, 2000, server eller workstation osv)
Avatar billede cholm Nybegynder
23. marts 2004 - 15:46 #3
Fik du løst dette ?

Jeg har nu nøjagtig samme problem...:-(

/cholm
Avatar billede askhoej Praktikant
23. marts 2004 - 15:48 #4
prøv at gå ud i kommandoprompt og skriv: iisreset
Avatar billede cholm Nybegynder
23. marts 2004 - 15:50 #5
Vil den så ikke slette alle opsætningerne i IIS´en ?

/cholm
Avatar billede askhoej Praktikant
23. marts 2004 - 15:53 #6
nej, bare genstarte servicen
Avatar billede cholm Nybegynder
23. marts 2004 - 15:57 #7
Det hjælper desværre ikke. "The system cannot find the path specified"

/cholm
Avatar billede askhoej Praktikant
23. marts 2004 - 16:02 #8
prøv c:\winnt\system32\iisreset

Det er desværre alt hvad min IIS viden rækker til ;-)
Avatar billede cholm Nybegynder
23. marts 2004 - 19:16 #9
Den stopper godt nok IIS´en men slutter med følgende når den prøver at starte den igen:

"IIS Admin service is disabled"

/cholm
Avatar billede tomdane Nybegynder
09. december 2005 - 11:25 #10
Jeg har noget der ligner af problem: Har lagt nogle gamle intranet-sider i HTML over på en Windows Server 2003, men de kan ikke vises, ikke engang hvis jeg browser inde fra IIS admin modulet. Fandt I ud af hvad der var fejlen?