Avatar billede dvaske Nybegynder
21. august 2003 - 12:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sende besked til fjerncomputer

I forbindelse med det massive virusangreb der er i gang, bliver jeg ved med at modtage mails fra et bestemt IP-nummer... Jeg vil gerne gøre personen opmærksom på, at han har virus - hvis han altså ikke har opdaget det - og tænkte derfor på, om man kan sende ham en besked, der popper op på hans maskine.

Jeg kan se at han har følgende porte åbne:

Port      State      Service
25/tcp    filtered    smtp
119/tcp    filtered    nntp
135/tcp    filtered    loc-srv
139/tcp    open        netbios-ssn
445/tcp    open        microsoft-ds
1025/tcp  open        NFS-or-IIS
4444/tcp  filtered    krb524
5000/tcp  open        UPnP

Min intention er ikke at skulle ind og rode på hans maskine - bare at der popper en "alert" eller noget op, så han er advaret.
Avatar billede dinkie Nybegynder
21. august 2003 - 12:33 #1
Kan du ikke lave en lookup på IP adressen og se om der skulle være tilknyttet en MX record som du så kan sende en mail til postmaster@domain.xxx?

Du kan ikke komme til at sende en besked direkte til systemet med de porte der er åbne der..
Avatar billede dvaske Nybegynder
21. august 2003 - 12:37 #2
Jeg har kigget - og der er ikke noget domæne eller MX-record tilknyttet :-(
Det er en ganske almindelig ADSL-forbindelse (TDC - som jeg ellers troede havde filtreret brugernes emails)
Avatar billede kenp Novice
21. august 2003 - 12:47 #3
så vil du kunne bruge net send

start ->kør ->cmd

Net send modtagerip besked så vil du kunne sende ham en besked, hvis han altså ikke sidder bag en router og ikke har deaktiveret messenger
Avatar billede dvaske Nybegynder
21. august 2003 - 12:50 #4
Jeg modtager svaret:

NET [ ACCOUNTS | COMPUTER | CONFIG | CONTINUE | FILE | GROUP | HELP | HELPMSG | LOCALGROUP | NAME | PAUSE | PRINT | {navn | * | /DOMAIN[:navn] | /USERS} meddelelse | SHARE | START | STATISTICS | STOP | TIME | USE | USER | VIEW ]

Jeg synes ikke der står noget om SEND som valgmulighed :-(
Avatar billede kenp Novice
21. august 2003 - 12:56 #5
så kan jeg gætte på at du ikke køre win2k eller XP

på win98 og ME skal du finde winpopup den gør det samme ;)
Avatar billede dvaske Nybegynder
21. august 2003 - 13:00 #6
Sjovt nok kører jeg XP... og har lige fundet ud af , at min NET SEND virker fint.

Syntax: NET SEND 192.168.1.1 Davs du.

Så nu skriver jeg en lille hilsen, og ser om mailsne bliver ved med at dukke op. Tak for hjælpen - hvem vil ha' points? :-)
Avatar billede kenp Novice
21. august 2003 - 13:53 #7
hvis du mener du har fo rmange modtager jeg gerne :-)