Avatar billede abcdefg1 Nybegynder
21. august 2003 - 11:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

svar på en msgbox

Hvordan ser if-betingelsen ud for en besvarelse af en msgbox:

MsgBox "Vil du lukke formularen", vbYesNo, "???"

Svaret "No" skal ikke lukke formularen og svaret "Yes" skal.
OBS: Skal loades i Form_Unload
Avatar billede squashguy Nybegynder
21. august 2003 - 11:50 #1
If MsgBox("Vil du lukke formularen", vbYesNo, "???") = VBYes Then
    MsgBox "du trykkede ja"
End If
Avatar billede overchord Nybegynder
21. august 2003 - 12:07 #2
dim Svar as variant

svar = MsgBox "Vil du lukke formularen", vbYesNo, "???"
if svar = vbYes then
docmd.close acForm, "MinForm", acSaveNo
end if
Avatar billede stry Nybegynder
21. august 2003 - 12:54 #3
abcdefg1>> Det var godt nok hurtigt du fik brændt alle dine point af, du skulle måske overveje ikke at være helt så gavmild i pointuddelingen, men så igen, du virker rimeligt velbevandret på E, så du har muligvis ikke brug for gode råd???