Avatar billede hoffmann-as Nybegynder
21. august 2003 - 10:04 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Blokere mails med angivet emne

Hej

Pga. den nye virus får vi sindsygt mange mails hele tiden, og dem vil jeg gerne blokere for. Da jeg kender teksten der står i emnelinen på mailsene, burde det vel ikke være noget problem, men...

Vi kører exchange på win 2000 server, med norton antivirus fra symantec.

Jeg har i startmenuen på serveren fundet et program under symantec der hedder Symantec AVF, hvor man kan sætte alt sådan noget op: blokere mails fra bestemte afsendere, blokere mails med indhold, osv...lige hvad jeg skal bruge.

Men...den blokere også de mails med de emner som jeg har angivet, men den sender en mail til brugeren om at Symantec har blokeret mailen, og så er jeg jo lige vidt. Den skal slet ikke sende noget som helst til brugeren, den skal bare slette e-mailen med det samme.

Jeg har også valgt at den ikke skal "notificy" nogen, men den har et text felt der hedder: "replacement text" hvor der står præcis den text, som brugerne får, men jeg kan ikke disable dette textfelt, og hvis jeg sletter så der ikke stå noget i det, sender den stadig en mail til brugere, som den bare ikke rigtigt gider åbne.

Nogen der kender til symantec AVF og hvorfor f. det ikke virker.
Avatar billede hoffmann-as Nybegynder
21. august 2003 - 11:55 #1
Hvor er alle eksperterne henne....???
Avatar billede -mundi- Nybegynder
21. august 2003 - 11:56 #2
de gemmer sig :-)
Er selv ved at installere samme produkt på grund af de mange vira der er for tiden,  så det kan være jeg har et svar til dig om lidt :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2003 - 15:22 #3
Jeg har lige skrevet et script, der kan noget af det du ønsker.
http://www.mcseforum.dk/?Destination=/Artikler/Exchange/2/default.asp
Det har dog ikke noget med Norton Antivirus at gøre.

:-)
Avatar billede -mundi- Nybegynder
21. august 2003 - 15:35 #4
Hoffmann-a--> Det er bare at fjerne fluebenet under email notifications til administrators, recipients og senders og så vælge at slette mail'en helt
Avatar billede -mundi- Nybegynder
21. august 2003 - 15:37 #5
de gemmer sig inde i servernavn->policies->propertysubpolicies->attachmentnames-> og så nederste halvdel af siden.

Jeg har sat min op til at slette alle mails med *.pif som attachment, da .pif filer ikke bruges til noget i vores organisation
Avatar billede spoodle Nybegynder
03. september 2003 - 16:13 #6
Hvorfor sletter du ikke bare alle mails med virus?

Og så sætter den op til at det kun er admin der får en email.

Kører det selv sådan.....
Avatar billede mr.d Nybegynder
18. oktober 2003 - 00:17 #7
Jeg ville bruge http://www.gfi.dk/mes/
Det er et spam filter som håntere den slags hammer godt.
Du kan enda lave en "hwitelist" hvor mailen altid vil gå igennem uanset hvad der står i mailen, og der kan self. også laves en "black" list der gør modsat og blokere alle mails fra bestemte mail adr. ellet hele domains.
Men tjæk deres site jeg syntes det er hammer godt :-)

\\Henrik