Avatar billede jacob172100 Praktikant
20. august 2003 - 21:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

TI-83 plus

Findes der virkelig ikke en procenttast på en Texas TI-83 plus lommeregner?
Avatar billede soreno Praktikant
20. august 2003 - 21:19 #1
Øhhh, det eneste procenttasten gør er vel at dividere med 100 ?

Det kan du jo bare gøre !

:-)
Avatar billede wanix Praktikant
20. august 2003 - 21:49 #2
Er det ikke divider tasten han mener %. Som soren siger? ; )
Avatar billede klojs Nybegynder
20. august 2003 - 22:21 #3
Kan ikke selv lige finde den, men prøv at kigge i manualen her:

http://education.ti.com/downloads/guidebooks/dk/83m$book-dan.pdf

Måske du ksla bruge 2nd tasten fordi det er en sekudær funktion.
Avatar billede theholyguy Nybegynder
21. august 2003 - 04:58 #4
Der er INGEN procenttast paa en TI-83+

Ved ikke hvorfor, men saadan er det. Der er altsaa ingen procenttast paa den. Hvis du overvejer at koebe den, kan jeg godt anbefale den. Det er en god lommeregner, der kan bruges i hele gymnasiet.
Avatar billede theholyguy Nybegynder
21. august 2003 - 04:59 #5
Der er forresten heller ikke en paa en TI-85, det er nok bare TI der ikke forstaar hvordan man laver lommeregnere.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
21. august 2003 - 08:39 #6
Der er da en procenttast på TI-30X IIS... Og den er både billigere og simplere end TI-83 Plus. I øvrigt mangler der også en nem måde at scrolle gennem tidligere udregninger på TI-83 Plus, den mulighed har man på TI-30X IIS.
Avatar billede jacob172100 Praktikant
21. august 2003 - 13:56 #7
Ok, tak for svar
Avatar billede theholyguy Nybegynder
21. august 2003 - 16:20 #8
Ser du, athlon-pascal, der er lige den meget store detalje, at TI-83+ og alle andre derefter er graflommeregner, det betyder at du grafisk kan faa illustreret, og bevist, dine ligninger og andre mystiske ting, med det samme. TI-30 er fin, saa laenge du ikke gaar i gymnasiet ;)

Tak for pointene jakob172100
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
21. august 2003 - 16:25 #9
theholyguy  -> Jeg har faktisk både en TI-30X IIS lommeregner _og_ en TI-83+ grafregner :-)
Det jeg nævnte, var bare at TI-83+ har et par mangler i forhold til TI-30C IIS. Til gengæld er TI-83+ langt overlegen på alle andre punkter.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
21. august 2003 - 16:26 #10
Alene muligheden for at lave sine egne programmer...
Og muligheden for at hente programmer fra nettet og overføre via kabel.
Avatar billede theholyguy Nybegynder
21. august 2003 - 16:30 #11
godt du er enig med mig... hehe

Tak for kommentaren