Avatar billede Findahl Praktikant
20. august 2003 - 18:59 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Lydkort giver underlige lyde

Hejsa.

Jeg har et klamt indbygget VIA lydkort. Jeg hører musik over computeren på et pænt stort anlæg. Men der er sådan nogle små lyde i baggrunden. Det siger: "Duk,duk,duk,duk" meget hurtigt ;o)

Overvejer at købe et nyt lydkort. Hvor man kan høre mp3'erne i den bedste kvalitet - muligt!!!........ ved godt det ikke er lige så godt som CD.

Er der nogle der har erfaring med nogle gode lydkort fra f.eks. Creative???
Avatar billede Findahl Praktikant
20. august 2003 - 19:02 #1
Og kan man få de her duk duk duk lyde væk så jeg har noget at høre midlertidigt?
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 19:02 #2
http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=226

Dette har jeg selv og er meget meget tilfreds
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 19:02 #3
Den lyd du høre er cd'en der fiser rundt.
Avatar billede Findahl Praktikant
20. august 2003 - 19:04 #4
Nej fordi den er der også når jeg hører mp3'filer........

Vil prøve at kigge lidt på linket...
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 19:04 #5
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 19:05 #6
Avatar billede kasper76 Nybegynder
20. august 2003 - 19:06 #7
Har du prøvet at installere nye drivere til kortet?

se efter nyeste drivere her: www.drivernews.ro

Du kan bruge noget der hedder kx project til creative!
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 19:06 #8
Tro mig de to kort jeg linker til øverst er et godt køb. Dyrt ja, men du får optimal lyd
Avatar billede kasper76 Nybegynder
20. august 2003 - 19:07 #9
www.edbpriser.dk hvis du ikke skulle kende siden :o)
Avatar billede kasper76 Nybegynder
20. august 2003 - 19:07 #10
ups ird havde allerede linket... det går stærkt her  :o)
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 19:10 #11
Prøv at læse lidt med her:
http://www.xs-sound.dk/data/products/index_hoontechsta.html
Hoontech laver "også" nogle kort der langt overstiger hvad SoundBlaster bla. kan lev.
Spec. DSP24 MEDIA 7.1 er et heftigt kort, som tåler sammenligning med langt dyrere kort.
http://www.xs-sound.dk/data/products/media7.1/index.html

Jeg ser desvære ikke så tit tests af deres prod. men kan da linke dig til lidt her:
http://www.digit-life.com/articles/hoontechdsp24mk2/index.html

Lidt om andres mening

Lånt fra Beach!
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 19:12 #12
Håber du fik lidt hjælp. Har smidt et svar du så kan acceptere hvis jeg hjalp dig med det du søgte.

Ha en fortsat god aften

IRD
Avatar billede kasper76 Nybegynder
20. august 2003 - 19:14 #13
http://www.digit-life.com/articles/hoontechdsp24mk2/index.html

wow et kort!!! Fedt hvis du skal trylle med musik derhjemme... jeg synes ikke jeg kunne se en pris... hmmm
Avatar billede avd Nybegynder
20. august 2003 - 19:46 #14
Jeg arbejder med DFI bundkort til daglig og vi støtte også ind i det problem du nævner. det viste sig at de fra dfi`s side havde sparet en transistor (strømreg)væk der skulle sidde ved lydchipsen..da det blev rette var der ikke mere baggrunds støj. jeg ville få bytte mit bundkort hvis jeg var dig..
DFI køre også med via chips