20. august 2003 - 10:58Der er
30 kommentarer og 1 løsning
Hvorfor har jeg hele tiden Packet Loss?
Hey!
Når jeg spiller online har jeg konstant pl på 2-5%, hvordan dælen kan det være? Jeg har 256/128kbit adsl fra TDC, vi er godt nok 3 om at dele den. Men selv når deres computere er slukkede har jeg PL, fatter ikk helt hvorfor! Kan det være fordi jeg har et dårligt netkort, eller er det TDC's skyld?
Umiddelbart vil jeg mene at det er fordi der ikke er flow control på forbindelsen, således at båndbredden reguleres af TCP/IP netop ud fra tabte pakker. Jeg vil tro at det skal være sådan.
Sådan er det :-) Vil du undgå pacet-loss så må du betale kassen for en ordentlig forbindelse. IP-nettet fungerer ved at hvis der ikke er plads nok i systemet til en pakke, så dropper den bare skidtet.
Det er også her forskellen på UDP og TCP kommer ind i billedet. TCP kontrollerer om en pakke er kommet ordentlig igennem systemet og sender en ny hvis det ikke er tilfældet. UDP er bare ligeglad :-)
Ja, i større eller mindre grad. Det kan også skyldes fysiske forhold, så som at dine 230V kabler og dine netværkskabler ligger filtrede sammen på gulvet i et stort rod (ligesom alle vi andres :-)
Hvis du spiller CS så prøv at sænke din rateværdi. Feks. hvis din rate står til 8000 så prøv at sænke den til 6000. Du kan også prøve at lege med værdien for cl_updaterate. Jeg Vil nok anbefale en rate 6500 og cl_updaterate 25 med den båndbredde du har. 3 personer på en 256/128 er også for meget efter min mening.
Internt på dit netværk, med flow control aktiveret og under forudsætning af at du ikke benytter HUB's kan du forvente at der ikke er packet loss. Ellers ikke. Går du ud af huset er der garanti for packet loss.
Jeg spiller Tactical-Ops, som er en mod til Unreal. Og ja vi bruger et hub, men jeg tænkte på om det kan have nogen betydning at det er lange kabel vi har trukket, altså fra min computer til huben går der et kabel på ca 10-12m, og fra huben går der et kabel på ca 30m til adsl-boxen.
IEEE 802.3u der er den ethernet standard der benyttes i de fleste små hjem i dag forskriver en max udbredelsestid på omkring 512ns dette giver i løbende kablings meter en maxafstand mellem to computere eller computer-switch på ca. 100m. Normalt regner man vist med 85m max for at være på den sikre side.
Arne V, helt korrekt. Det er møg træls. Godt nok er pl træls, men det er mere irriterende hvis en af de to andre surfer, for med det samme de surfer ind på en ny side så stiger min ping omgående. :-( ..kan der forresten gøres noget ved det? :-)
Jep, TDC sælger nogle hårde ST1 forbindelser på 155Mbit. Invester i sådan en, så burde dit problem være løst. Derudover hænger du vist på den, en Toyota kommer aldrig til at køre som en Merc. ligegyldigt hvor meget man ønsker det.
521/512 adsl og alt over regnes for at være optimal båndbredde til 1 person når man spiller online. Altså noget større båndbredde end du bruger til 3 personer. Jeg har selv leget lidt med forskellige båndbredder hos Cybercity og jeg måtte op på en 768/256 før jeg var tilfreds med pingtid osv.
Hehe jeg er flyttet og har købt ny computer. Men jeg har endnu ikke fået internet i min nye lejlighed, så jeg ved ikke om det er løst, men det håber jeg. Takker mange gange for alle jeres gode råd :)
Er du ikke en guttermand og smide et indlæg om hvordan det skrider frem eller lukke idet mindste hvis du fik løsningen! :-) og skal man smide et svar her?
Fik du tid til at smide lidt feedback ind til os???
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.