Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
20. august 2003 - 10:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Trådløst netværk med kabelmodem

Hej

Jeg har et kabelmodem, som efter sigende (ifølge den lokale antenneforening) skulle adressere op til 4 ip'er automatisk (til 4 computere). Antenneforeningen siger også, at jeg kun skal nøjes med en Access Point og sætte kabelmodemet direkte til den. Kan det passe, at jeg kun skal nøjes med en "ren" Access Point uden switch/router osv.?

På forhånd tak
Lars
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. august 2003 - 10:30 #1
Det kan det sagtens være, hvis du kun max skal have 4 maskiner på, det betyder så at din default gateway bliver antenneforeningens router
Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
20. august 2003 - 10:34 #2
Ja, jeg kan max have 4 maskiner på. Men nu må jeg se om det virker, har bestilt et DLink 54 mbit Access Point og 2 trådløse pci netkort.

Tak for det hurtige svar.