Avatar billede hlund Nybegynder
19. august 2003 - 20:47 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hjemmeside med database

Jeg står og skal konstruere en hjemmeside hvis funktion er:
er at dække en landsdækkende kultur festival.
Siden skal være enkel og kunne bruges af alle
Siden skal have.

1. Have en række 4-6 sider med information (der ikke skal ændres meget på disse sider)
2. Mulighed for folk at sende indsende information om forskellige events i landets forskellige geografiske område. Dette skal gerne registeres i en database
Indekseret under faste emner (eksempelvis dans) og geografi (eksempelvis sjælland)
3. Et enkelt forum
4. skal kunne administreres at ikke computerkyndige

Jeg har haft kig på php-nuke som site engine. En udemærket site engine. Men den er mest til community og fyldt med en masse gejl som vil tage lang tid at fjerne fra koden.(specielt da jeg er helt ny med php.)

Jeg er lige først begyndt med php og er ikke kyndig i kodning. Så søger en site engine som gør det let at opbygge sider i php, samt kan administeres og fyldes med indhold af personer der ikke har forstand på kodning og avancerede opsætninger.
Håber nogen her har nogle gode erfaringer med nogle sites engines som både er indbydende i form men også indhold.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. august 2003 - 20:50 #1
kik også lige på Postnuke.com, den har et genialt administrations modul, så du ikke behøver at rode med PHP kode.
Avatar billede cygnet Praktikant
19. august 2003 - 21:07 #2
Lyder som et spændende projekt - umiddelbart tror jeg ikke du kan finde sådan en engine. Men hvis du kunne være interreseret i et lidt hjælp til det må du jo bare maile til mig - sidder og laver et enkelt forum netop nu. Skal dog siges jeg er en ASP / Access mand.

Ellers kan du også prøve at koble en række moduler sammen - f.eks. fra activedeveloper.dk eller asp.dk
Avatar billede hlund Nybegynder
19. august 2003 - 22:06 #3
har ikke prøvet postnuke. Har rodet med php-nuke og er næsten ved at få min version 6.7 til at køre uden fejlmeldinger på dansk.

Er postnuke ikke nogenlunde den samme som phpnuke. eller er den mere brugervenlig og fleksibel
Avatar billede triple-x Nybegynder
20. august 2003 - 00:28 #4
Det kan diskuteres, jeg mener at Postnuke er blevet bedre end PHP-nuke men tror efterhånden det er en smagssag.

Dog har jeg ikke oplevet fejl i postnuke heller ikke hvis du installere den danske sprog pakke.

Hvis siden skal være gratis kan jeg kun anbefale php-nuke eller postnuke
Avatar billede hlund Nybegynder
20. august 2003 - 00:44 #5
Ved de forskellig nuke

kan man eksempelvis fjerne det øverste Topbanneret og lave et bare med ren grafik og uden søge funktioner?
Avatar billede triple-x Nybegynder
20. august 2003 - 00:48 #6
er desværre ikke så meget inde i de to systemer som jeg var engang, men da alt kode er åben kan du ændre alt det du vil ;) ved ikke om man kan som stanard i systermerne, men jeg vil foreslå hvis du har en server, så smid dem begge op og leg med dem. Derefter vælge den der passer til dit behov
Avatar billede hlund Nybegynder
20. august 2003 - 01:04 #7
Tror jeg vil lege lidt med dem begge før jeg beslutter mig det afhænger også hvilket system har det største netværk af nørder der kan hjælpe en med forskellige ting og hacks på koden. Således den bliver tilpasset.
Avatar billede triple-x Nybegynder
20. august 2003 - 01:06 #8
der vil jeg helt sikkert mene Postnuke har det største :) altså nørder :) men held og lykke med det :)
Avatar billede hlund Nybegynder
25. september 2003 - 22:08 #9
Jeg er igang med postnuke. Om nogle uger skulle der være en side oppe og køre

Genialt system. Dog tror jeg at jeg får brug for lidt hjælp af kodere til at rette lidt her og der
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. september 2003 - 09:34 #10
tak for point håber du kan bruge systemet til noget godt :o)