Avatar billede ducks Nybegynder
19. august 2003 - 16:41 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

PC køler til strømstik

Må man godt forbinde en køler til et almindeligt strømstik. Den skulle oprindeligt sidde inde i kabinettet, altså med strømstik fra strømforsyningen. Den er ca. 6-8 cm i diameter.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2003 - 16:45 #1
Hvis du mener almindeligt strømstik som i 220 V, så er svaret NEJ !
Den skal ha' 5,7 eller 12 V.
Avatar billede ducks Nybegynder
19. august 2003 - 16:49 #2
Ok. Jeg havde tænkt mig at køle min bærbar ekstra ned med den (stille den ved siden af), da den bliver for varm. Men så bliver jeg vel nødt til at købe en lille bordblæser :(
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2003 - 16:50 #3
Ja, en lille bordblæser er da også lækker, her i varmen :o)
Avatar billede draeber Nybegynder
19. august 2003 - 16:54 #4
du kan jo også evt. se om ikke du har en gammel strømforyning fra noget elektronik (en gammel hub e.lign.), som du ikke bruger mere. Så kan du bare bruge strømmen fra denne til din lille blæser....
Avatar billede draeber Nybegynder
19. august 2003 - 16:55 #5
hmmm.... det var egentlig et svar, hvis du kan bruge det....
Avatar billede donwang Nybegynder
19. august 2003 - 16:56 #6
Brug en transformer...
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2003 - 16:57 #7
Eller endnu bedre - en PC strømforsyning. Den kan kortsluttes, så den kører af sig selv (du kan også sætte en kontakt på). På den måde har du mulighed for at vælge 5,7 eller 12 V. (og du kan ha' flere blæsere på)
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2003 - 16:58 #8
donwang >> Så ikke dit indlæg, men også en ganske fin ide :o)
Avatar billede draeber Nybegynder
19. august 2003 - 16:59 #9
du kan så evt. købe et lille stik, som passer til strømforsningen hos din lokale elektronik-mand, og montere på blæseren, så du ikke skal klippe i ledningen på din strømforsyning (hvis du altså har noget imod det
Avatar billede ducks Nybegynder
19. august 2003 - 17:02 #10
draeber > Jeg har en 10mbit Hub jeg ikke bruger mere, men hvordan forbimder jeg den med blæseren?
Avatar billede ducks Nybegynder
19. august 2003 - 17:02 #11
Så ikke det sidste indlæg, draeber, ved du hvad sådan et stik hedder og hvad det ca. koster?
Avatar billede chalde Seniormester
19. august 2003 - 17:04 #12
Du kunne evt også købe en 220v blæser (har lige fået en 120mm foræret, som var købt i et byggemarked for ca 70-100kr)
Avatar billede draeber Nybegynder
19. august 2003 - 17:07 #13
det er givetvis et "DC-stik" sådan har jeg i hvert fald altid kaldt det, men ellers tag strømforyning med hen til den lokale elektronikforretning og sig, hvad du skal bruge det til, så skal han nok finde det rigtige til dig
Avatar billede ducks Nybegynder
19. august 2003 - 17:08 #14
Bordblæser?

Har du ikke link? Det er lidt svært at finde frem til bagefter, hvis man ikke helt ved hvad man skal gå efter.
Avatar billede draeber Nybegynder
19. august 2003 - 17:10 #15
hvis du vil have en bordblæser har de vel et udvalg i diverse isenkram-forretninger eller byggemarkeder i dit område mht. til stikket, så skal jeg lige se om jeg kan finde et billede
Avatar billede hdp Nybegynder
19. august 2003 - 17:11 #16
Inden du vil køle din bærbare med en blæser - så læg lige mærke til HVOR den bliver varm - min er varmest i bunden og jeg ved ikke hvordan jeg ville få en bordblæser derind....  *S*
Avatar billede ducks Nybegynder
19. august 2003 - 17:20 #17
hdp: Jeg har en større bordblæser som jeg bruger herhjemme, hvis jeg skal spille på den. Den bliver også varm under bunden, men man kan bare lægge et eller andet under den, bagerst, så den bliver løfetet på skrå, og så køle ind under, i mit tilfælde i højre side, set fra når man bruger den.
Avatar billede donwang Nybegynder
19. august 2003 - 17:21 #18
Hvor svært kan det være?

Skaf en transformer på 12v. Eks: http://www.thansen.dk/product.asp?c=162687984&n=469331449&pn=662680881

Kap ledningen over og forbind den med din blæser ledning og rul noget isoleringstape om!
Avatar billede ducks Nybegynder
19. august 2003 - 17:21 #19
Men jeg skal også bruge en i skolen, så jeg ville finde en lidt mindre en, end den jeg har nu, som nærmest fylder ½ taske.
Avatar billede draeber Nybegynder
19. august 2003 - 17:25 #20
-> donwang: For det viser det link ikke hen til en transformer, men en netadapter (som giver jævnstrøm. Der er ganske vist en transformer i, men lad nu ikke hænge os i detaljer .-) )
ducks har allerede en netadapter fra sin gamle hub. Han kan bare bruge den.
->ducks. Som donwang siger, er det jo slet ikke nødvendigt at købe et stik at sætte på. Du kan jo også bare forbinde ledningerne. Men som sagt var mit forslag også kun, hvis du IKKE havde lyst til at klippe i ledningerne... :-)
Avatar billede ducks Nybegynder
19. august 2003 - 17:34 #21
Takker for svarende, tror jeg køber et stik til at forbinde, så jeg stadig kan bruge hubben, hvis jeg skulle få brug for det.

Kom lige i tanke om et andet problem, man kan jo let komme til at stikke fingrende ind i sådan en blæser, som normalt sidder inde i et kabinet, i må meget gerne lige skrive, hvis i har forslag til at dække dem så der stadig kommer luft ud
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2003 - 17:38 #22
Mon ikke du kan sætte sådan en på:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=480&page=1
Avatar billede ducks Nybegynder
19. august 2003 - 17:44 #23
Dækker den begge sider?
Avatar billede donwang Nybegynder
19. august 2003 - 17:49 #24
Nej, du dør nok heller ikke af at få fingerne i blæseren;)
Avatar billede ducks Nybegynder
19. august 2003 - 17:51 #25
Det kan bare godt gøre ret ondt :\
Avatar billede donwang Nybegynder
19. august 2003 - 18:06 #26
Så byg en lille træ-kasse til sæt et lille gitter foran...