Avatar billede lka Nybegynder
19. august 2003 - 15:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

XP genstarter ved opstart

Hej eksperter!

Ved opstart af windows XP, genstarter computeren bare.
Jeg har prøvet at starte op i fejlsikret tilstand - men det hjælper kun en anelse - fordi XP starter lidt mere op (jeg når at se baggrunden på skrivebordet - det gør jeg ikke ved alm. opstart).

Håber inderligt jeg kan hjælpes - det er virkelig et stort problem.

Mvh Lars
Avatar billede kendoz Nybegynder
19. august 2003 - 15:42 #1
En måde at kunne komme omkring dette, er at bede komputeren køre en repration af filerne pr. en dato, dette bevirker at den gendanner systemfiler fra den dato.. værktøjet finder du i programmer/tilbehør/systemværktøjer
Avatar billede lka Nybegynder
19. august 2003 - 15:46 #2
Jeg kan slet ikke komme ind i windows XP (den genstarter hver gang)
- jeg har dog adgang til windows 98 på samme maskine, kan jeg bruge det?

Mvh Lars
Avatar billede kendoz Nybegynder
19. august 2003 - 15:50 #3
Nej det duer ikke, kan du heller ikke starte i fejlsikret tilstand...

hvis ikke du kan komme ind i systemet, så ved jeg ikke hvordan du redder den, andet end at installere XP på ny!!
Avatar billede resten Nybegynder
19. august 2003 - 15:51 #4
Har du prøvet at trykke på F8 under opstart og så vælge sidste gode konfiguration ?
Avatar billede lka Nybegynder
19. august 2003 - 15:53 #5
kendoz: Nej, jeg kan desværre slet ikke komme ind i systemet.
resten: Ja, det har jeg prøvet - den genstarter stadig.

Og pga. det store arbejde der ligger i en geninstallering, vil jeg helst undgå det (med netbanker, programinstalleringer osv.)

Mvh Lars
Avatar billede kendoz Nybegynder
19. august 2003 - 15:55 #6
Har du prøvet at køre komandoprompt, for at se hvor den fejler.. så kunne det være man kunne spore fejlen og rette denne via 98!!
Avatar billede lka Nybegynder
19. august 2003 - 15:58 #7
Nej - jeg må indrømme, at jeg er lidt usikker over hvad kommandopromt er? -er det ik "bare" msdos? - og hvorledes skulle jeg spore fejlen?

Håber du kan hjælpe yderligere.
Mvh Lars
Avatar billede resten Nybegynder
19. august 2003 - 15:58 #8
Der er flere muligheder du kan gøre hvor du ikke mister dine ting og det ene er en repration og det andet er en systemgendanelse men det kræver du kan starte op i fejlsikret tilstand.
Avatar billede lka Nybegynder
19. august 2003 - 16:00 #9
Okay - men når jeg går ind i reperation (jeg har allerede forsøgt) - kommer jeg jo bare ind i genoprettelseskonsollen - hvad skal jeg herfra gøre?
Avatar billede resten Nybegynder
19. august 2003 - 16:01 #10
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.
8:Virker dette ikke på dit problem ja så er det en hardvare fejl
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede kendoz Nybegynder
19. august 2003 - 16:03 #11
Når du trykker F8 ved opstart, har du nogle muligheder for at opstarte Windows en af disse muligheder er Opstart ved hjælp af kommandopromt.. så ser du alt det windows indlæser... Har desværre ikke mere tid til at hjælpe men prøv at se hvad "resten" skriver..... måske en mulighed er at få windows-cden til at gendanne systemfiler....som "resten" skriver.... good luck
Avatar billede lka Nybegynder
19. august 2003 - 16:06 #12
Men jeg siger mange tak - jeg vil lige prøve at knokle lidt med jeres vise ord.
Vender tilbage senere.

Mvh Lars
Avatar billede lka Nybegynder
19. august 2003 - 21:12 #13
Jo, så fik jeg det endeligt til at virke.
Og jeg siger mange tak.
Resten: Du må lige give mit et svar, hvis du er interesseret i pointene.

Mvh Lars
Avatar billede resten Nybegynder
19. august 2003 - 21:16 #14
:o)