Avatar billede brobaek Nybegynder
19. august 2003 - 13:02 Der er 5 kommentarer

Password ved åbning af db

Jeg har nedenstående kode i et word-dokument.

Dim ac As New Access.Application
ac.OpenCurrentDatabase "S:\933.mdb", False
ac.Run "UpdateAll", 4
ac.CloseCurrentDatabase

Det virker principelt godt nok, men der er et problem.

Når databasen åbnes promptes brugeren for et password (dvs. kodeordet til databasen).  Problemet opstår så, hvis brugeren skifter væk fra vinduet mens password dialog-boksen er åben. Man kan ikke derefter skifte tilbage til dialog-boksen. Man bliver nødt til at lukke word vha. ctrl-alt-del -> jobliste -> afslut job.

Kan man enten ligge password'et ind i koden eller på anden måde løse problemet.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
19. august 2003 - 13:38 #1
et skud i tågen:

ac.OpenCurrentDatabase "S:\933.mdb; PWD=pass", False
Avatar billede henrik13 Nybegynder
21. august 2003 - 08:50 #2
Hej.
Jeg må lige hører. ligger passwordet ved åbningen, (access eget system) eller er det i et modul, formular eller makro.
Vh Henrik13
Avatar billede brobaek Nybegynder
25. august 2003 - 11:15 #3
Det er et database-password (som ligger i Access).
Avatar billede henrik13 Nybegynder
28. august 2003 - 21:33 #4
Hej.
Jeg opgiver, så bare luk spørgsmålet.
Vh Henrik13
Avatar billede hittman Nybegynder
18. september 2003 - 00:00 #5
Lidt sent !
Dit problem ligger i at fokus fjernes fra access - som stadig kører i baggrunden. Den mest primitive løsning ville være at blot logge på fra word igen - hvorefter access får fokus igen !
Jeg mener at dette aktiverer log-in proceduren igen.