Avatar billede chmi Nybegynder
17. december 2000 - 17:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilken processor har jeg?

Jeg har lige fået en ny computer og på kassen står der at der er en Pentium III med 900 MHz, hvilket jeg ikke stødt på før. I systeminfo læser jeg så at det skal være en >Pentium(r) III processor GenuineIntel ~902 MHz<
Jeg har kun hørt om en 933 MHz P3-processor, det er i hvert fald den der kommer tættest på. På Intels hjemmesider er der heller ingen P3-900MHz processoe på deres available-liste. (1 GHz, 866 MHz, 850 MHz, 800 MHz, 750 MHz, 733 MHz, 700 MHz, 667 MHz, and 650 MHz)
Så hvad er det for en processor der er i min maskine?
Avatar billede stigc Nybegynder
17. december 2000 - 17:29 #1
jeg tror nu den findes i den udgave:

http://www.google.com/search?q=pentium+III+900+mhz&hl=da&lr=

Så det er nok det du har!
Avatar billede kjalle Nybegynder
17. december 2000 - 17:55 #2
Ellers tag da din processor`ud og kig på den, er det en PIII klikker du den bare ud og læser på toppen
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. december 2000 - 18:04 #3
I systeminfo får du en værdi der er \'målt\' i sammenligning med system clock.
Den kan være bevidst underclocket eller overclocket til 900MHz (og det er den nok siden de skriver 900Mhz på kassen).
Avatar billede handmade Nybegynder
17. december 2000 - 18:31 #4
Hent et af disse små programmmer og få exakt at vide hvilken processor du har, og om den evt. er OC...
http://www.utilitygeek.com/software/cpu/
Avatar billede kjalle Nybegynder
26. december 2000 - 20:47 #5
hallo ? det står øverst på cpu\'en !?!?!? kan du ikke finde det ?!?!?!