Avatar billede hr.stock Nybegynder
18. august 2003 - 14:12 Der er 13 kommentarer

Pc højtalere til fjernsynet?!

Jeg har logitech's z-560 højtaler sæt, et 4.1 thx godkendt sæt.. Og da jeg har dvd og ser en del dvd's, ville jeg hører om jeg på nogen måde kan bruge mine højtalerer og Sub til fjernsynet OG Compen!?
har tænkt om en forstærker ville gøre det?!
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 14:34 #1
Hvis det er aktive højttalere (indbygget forstærker), så kan en surround forforstærker godt gøre tricket. Hvis højttalerne er passive så skal det være en surround forstærker.
Avatar billede hr.stock Nybegynder
18. august 2003 - 15:03 #2
Hva mener du med det?!, det er 4 sattelit højtalerer med en subwoofer og alle ledningerne går ned til sun'en, hvordan kan jeg få fjernesynets lyd ud af dem?!
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 15:08 #3
Det kan du gøre som følger

pc----------|
        forstærker------sub----højttalere
tv----------|
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 15:10 #4
Hvis højttalere er aktive, så har de indbygget forstærker, er de passive, så har de ikke indbygget højttalere. Du skal dog være opmærksom på, at hvis det er fjernsynet som skal tilsluttes, så er det ikke alle (specielt ældre) fjernsyn som umiddelbart kan tilsluttes en forstærker på den måde.
Avatar billede hr.stock Nybegynder
18. august 2003 - 15:24 #5
hvordan kan jeg SE om mine højtalerer eller aktive eller ej!?

og hvordan kan jeg se om mit fjernsyn kan tilsluttes på den måde og til sidst hvordan sætter jeg min comp. til forstækeren?!
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 15:37 #6
Jeg har kigget på Logitechs hjemmeside og de er aktive.

På dit lydkort er der en udgang eller flere. Hvis du tilslutter din højttalere i dag via et jackstik, så skal du have fat i en jack til phono konverter. Hvis du tilslutter via spdif out, så skal forstærkeren understøtte spdif in. Tv tilslutter du nok bedst ved at sætte det på en af udgangsscartstikkene på forstærkeren og dvd til en af indgangsscartstikkene.
Avatar billede hr.stock Nybegynder
18. august 2003 - 15:40 #7
Okay! det lyder sku MEGET besværligt!
Skal jeg købe mig en forstærker eller hvad?!
eller hvordan fik jeg lyden fra fjernsynet/dvd'en ud af højtalerne?!
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 15:43 #8
Hvis du vil have tv og pc tilsluttet samtidig, så er du nok nødt til at investere i en surround forforstærker. Det letteste vil nok være at få lyden ud fra dvd'en og ind i højtalerne.
Avatar billede hr.stock Nybegynder
18. august 2003 - 15:48 #9
Hvor kan jeg få en billig gode surround forstærker?!
"Det letteste vil nok være at få lyden ud fra dvd'en og ind i højtalerne."
hva mener du med det?!
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 15:51 #10
Dermed mener jeg at dvd tilsluttes forstærkeren og ikke til tv'et.
Avatar billede hr.stock Nybegynder
18. august 2003 - 15:54 #11
dvs?! jeg ikke kan få fjernsynets lyd ud?! altså når jeg ser alm. tv?!

Vidste du hvor jeg kan købe en billig gode forstærker?!
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 16:09 #12
En mulighed kan være denne.
http://www.hifiklubben.com/dk/show.php?folder=41&product=AVR1404SI&PHPSESSID=c9ab4c2cafa7a41990a839ee0e9271b1
En seperat forforstærker bliver nok for dyr, da det som regel kun er entuisiaster, der efterspørger dem. Ovenstående koster 2500.
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 16:12 #13
Måske kan du, det kommer an på om dit fjernsyn understøtter det. Mit eget 5-10 år gamle understøtter det ikke.