Avatar billede jlj Nybegynder
18. august 2003 - 12:00 Der er 7 kommentarer

PowerPoint - password

Er det på nogen måde muligt at beskytte en PowerPoint-fil med et password?
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2003 - 12:10 #1
Du skal vælge
File - Save as
i xp versionen har du et felt øverst - Tools
vælg Security options og vælg at beskytte med password.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2003 - 12:15 #2
Dette er hentet fra hjælpen, det beskriver det noget nemmere.
Show All

Require a password to open or change a presentation
When you create a password, write it down and keep it in a secure place. If you lose the password, you cannot open or gain access to the password-protected presentation. Microsoft cannot provide assistance for opening or modifying a presentation whose password you don't remember.

Open the presentation you want to create a password for.
On the Tools menu, click Options, and then click the Security tab.
Do one of the following:
To require a password to open a presentation, in the Password to open box, type a password, and then click OK.
To require a password to modify a presentation, in the Password to modify box, type a password, and then click OK.
Note  Setting a modify password allows others who do not know the password to view the presentation, but prevents them from making any changes to the presentation.

In the Confirm Password dialog box, type the password again, and then click OK.
Tip

To create a long password — up to 255 characters — on the Security tab, click Advanced, select an encryption type, and then in the Choose a key length box, use the arrows to select the number of characters you want to use for the long password.
Avatar billede jlj Nybegynder
18. august 2003 - 12:44 #3
Jeg kan ikke gøre noget af ovennævnte - måske er det fordi, min PowerPoint er en 2000-udgave?
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2003 - 12:46 #4
Jeg er ikke sikker, men du burde kunne beskytte mod redigering og åbning. Prøv at trykke på funktionstast F1, så du får dit hjælpefil, og søg på Beskyttelse eller protection alt efter hvilket sprog du har. Finder du ikke noget der, så forsøg med password.
Avatar billede jlj Nybegynder
18. august 2003 - 13:05 #5
Der er ikke noget, hverken med password eller protection.
Jeg har imidlertid løst problemet ved at sende filen som e-mail, og password-beskytte denne!
Avatar billede nissetec Nybegynder
12. oktober 2003 - 23:08 #6
Det kan du - som udgangspunkt - ikke:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;226661

MEN, du kan fikse det, hvis du tør bevæge dig ud i noget Visual Basic Programmering (ikke farligt, og OK beskrevet af Microsoft):
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;222737

Alternativt kan du bruge et tredjepartsprogram som f.eks. "Hide Files and Folders" fra www.softstack.com

Har selv haft brug for det samme. Jeg lavede en add-in i Power Point, men se, hvad du har det bedst med...

MVH
Per
Avatar billede jlj Nybegynder
13. oktober 2003 - 12:49 #7
Jeg har mest haft brug for det, når jeg mailer PowerPoint-filer med fortrolig info. Jeg har nu fundet ud af at lægge dem i et Word-dok., som jo kan password-beskyttes. Men ellers tak for tippet.