Avatar billede larssparholt Nybegynder
17. august 2003 - 19:10 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

pc på tv??

Hej Experter!
Jeg har hørt at man kan se ting fra computeren på et almindeligt TV. -Hvad skal jeg bruge for at dette kan lade sig gøre??
-Jeg har en almindelig 800 mhz computer med GForce 2-grafikkort.
Avatar billede basementjack Nybegynder
17. august 2003 - 19:12 #1
Har dit grafikkort TV-out?
Avatar billede c-holst Novice
17. august 2003 - 19:20 #2
Ja, det var da ikke rart at have en ualmindelig pc.

du skal selvfølgelig bruge nogle kabler sansynligvis et svhs til scart(fås over alt) og et audiokabel
Avatar billede c-holst Novice
17. august 2003 - 19:21 #3
har han ikke tvout mener jeg faktisk godt man kan få en vga til tv konverter,
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2003 - 19:24 #4
Har du TV-out skal du bruge dette kabel:
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=11&partid=6&menuid=1&PHPSESSID=d40c6358e8d8f23a0bcad1736046fd69

Hvis ikke, kan man få en VGA->PAL converter:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1554737895

Men så er det vist billigere at købe et nyt grafikkort med TV-out :o)
Avatar billede c-holst Novice
17. august 2003 - 19:48 #5
som kunne være det her, der vel også vil give hans maskine et godt løft i 3d spil
Avatar billede c-holst Novice
17. august 2003 - 19:48 #6
Avatar billede larssparholt Nybegynder
17. august 2003 - 19:54 #7
Mit grafikkort har ikke nogen tv-out. Hvad er mine muligheder så?
Hvad med det der transmissionssystem de tilbyder hos tdc?
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2003 - 19:57 #8
Så er dine muligheder et nyt grafikkort, som c-holst har linket til, eller en VGA->PAL converter.
Avatar billede larssparholt Nybegynder
17. august 2003 - 20:05 #9
Så den billigste løsning er altså et nyt grafikkort... -Hvilke kabler skal jeg så bruge?
Avatar billede c-holst Novice
17. august 2003 - 20:12 #10
de kabler phatlasse har linket til. ud over det kan jeg anbefale dig en ps2 forlænger af samme længde som dine øvrige kabler.
Så kan du sidde i sofaen og styre pc'en.
Det er med til at give en mand en hvis stil.
Husk lydkablet, det skal kunne sættes til enten tv eller anlæg hvis dit tv er lidt fladt i lyden
Avatar billede c-holst Novice
17. august 2003 - 20:14 #11
Du kan tit få en pakke med alle nødvendige kabler i supermarkeder og byggemarkeder, den indeholder alt hvad du for brug for, dog ikke ps2-kablet
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
18. august 2003 - 09:12 #12
Men husk lige at et standard europæisk TV kun har 625 linier, du skal altså ikke regne med at se helt den samme superopløsning som på din sædvanlige monitor.
Avatar billede c-holst Novice
18. august 2003 - 19:42 #13
nej det er ikke så egnet som arbejdsskærm, bedst til film og småting som at styre mp3 og slags