Avatar billede lvmek Nybegynder
17. august 2003 - 18:49 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Installationer kører langsomt i XP!

Hej

Jeg har for nyligt formateret min comp efter blaster virusen, som jeg var så uheldig at have! Nu har jeg installeret Win XP Pro med alle opdateringer og SP1 og alle de opdateringer, der ligger faktiskt ingen opdateringer på Update jeg ikke har! Jeg har også den mod blaster virusen!

Problemet er at næsten hver gangen, der er undtagelser, men for det meste så er installationerne ekstremt langsomme, og der sker at den ikke får det hele med! Sådan var det ikke før! Jeg har installeret alle de nyste drivere og software til alt mit hardware + Via's 4 in 1! Jeg har også prøvet at fjerne den update som siges at sløve computeren, det hjalp ikke og installerede den igen. Hvad kan der være galt og hvad gør man for at løse problemet!

Mit system er som følger:
300w strømforsyning
Abit KT7A
AMD Duron 1300
1 gb 133SD ram
20 gb Maxtor HD + 40 Seagate HD
128 mb Geforce 4 MX 440 m. SD-ram
SB Live 5.1
2x netkort

Jeg ved ikke m softwaren til min Dual Optical mus fra logitech eller mit Internet Navigator Se tastatur har noget med det at gøre (Software!) Håber på hjælp!

På forhånd tak!
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. august 2003 - 21:43 #1
var den sløv lige fra starten af den nye installation.
har du husket at gå ind i bios og Loade Default Setup?

se edter om cachen i bios er enabled, den bliver utroligt langsom hvis cachen er slået fra.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. august 2003 - 21:43 #2
edter=efter
Avatar billede lvmek Nybegynder
17. august 2003 - 23:49 #3
Den var først sløv efter jeg installerede et eller andet, men kan ikke sætte fingeren på hvad det er!
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. august 2003 - 23:52 #4
prøv med en systemgendannelse, vælg et tidspunkt før det gik galt, så finder du fejlen.
Avatar billede lvmek Nybegynder
18. august 2003 - 00:04 #5
Hehe, så er det treælse bare at jeg ved sgu ikke hvor det gik galt, det hele skete faktiskt rigtigt hurtigt, og så opdagede jeg det alt for sent!
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. august 2003 - 00:12 #6
det vigtigste nu er at få den at køre hurtigt igen, så prøv at gå i Start>Programmer>Tilbehør>Værktøjer>Systemgendannelse
Avatar billede lvmek Nybegynder
18. august 2003 - 00:18 #7
Jamen, der er idag for mange gendannelses tidspunkter, og igår er der bare en masse Updates, og det kan være hvilken som helst af dem! Det sjove er bare at de updates havde jeg før, men der kørte det sgu fint!
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. august 2003 - 10:04 #8
ja, men du har to valg, enten kører du videre med en sløv maskine eller også systemgendannelse til en dato hvor det virkede, du kan jo prøve en ad gangen af punkterne og fortryde det bagefter.
Avatar billede lvmek Nybegynder
18. august 2003 - 15:59 #9
Vil gerne høre fra andre hvis det er, for gider virkeligt ikke til at køre systemgendannelse :-(
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
18. august 2003 - 16:50 #10
;) så er der også den mere trælse - du formaterer igen igen.
Inden du så henter en update, opretter du et gendannelsespunkt og på den måde finder du frem til hvad det er for en update din comp ikke brydder sig om...

Men hvorfor ikke prøve med systemgendannelse som retaxes foreslår ?
Avatar billede lvmek Nybegynder
18. august 2003 - 17:20 #11
Ehe, nok fordi med alle de gendannelse tidspunkter så ville det tage for evigt! Der må da være nogen kendte upadtes der er sløve eller nogle af de nyeste driver fra NVIDIA, VIATECH, Creative eller logitech keyboard, mus eller webcam!
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. august 2003 - 19:18 #12
den eneste opdate jeg har oplevet problemer med var SP1 til XP, så den bruger jeg ikke.
Jeg bruger sjældent de programmer der følger med mus og keyboard, her kan man komme ud for sjove ting, som at den ikke vil lukke ned fordi et eller keyboardprogram låser den.
Nvidia har jeg aldrig problemer med mere.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. november 2003 - 17:23 #13
takker for pointene..
Avatar billede lvmek Nybegynder
17. november 2003 - 17:27 #14
Så lidt så lidt, det var vel også på tide hehe!
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. november 2003 - 17:32 #15
;o)
Så gammelt er spm. vel ikke, jeg har set det der er værre.
Avatar billede tommya Nybegynder
22. februar 2004 - 02:34 #16
Et rigtigt irriterende problem jeg også selv har, jeg har tidligere idag løst det ved at slå systemgendannelse fra, så den ikke overvåger drevene, det hjalp.