Avatar billede python1 Nybegynder
17. august 2003 - 17:13 Der er 31 kommentarer

driver til Netværkskort

Jeg har et d-link 604 som jeg lige har fået til at virke...
men kun på den ene computer, den anden computer siger (når jeg skal installere driver til netværkskortet) "could not find proper NIC" hvad skal det sige?
Og hvad skal jeg gøre?
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 17:15 #1
Hvilke windows versioner bruger du?
Hvis du bruger en anden windows version til den ene kan et forklare forskellen.
Og det er d-link 604 til begge maskiner?
Avatar billede basementjack Nybegynder
17. august 2003 - 17:18 #2
Det er Network Interface Card
Prøv www.google.com og søg efter navnet på dit netværkskort.
Avatar billede python1 Nybegynder
17. august 2003 - 17:22 #3
Vi bruger begge winXP
Prøver lige google
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 17:22 #4
Ups: Dlink 604 er jo routeren.
Men er det samme netkort type, du bruger til begge maskiner?
Hvad er mærket på netkortet?
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 17:24 #5
Ellers pil netkortet ud, og prøv igen helt forfra.
Avatar billede python1 Nybegynder
17. august 2003 - 17:25 #6
jeg faktisk ikke hvad nogle af netkortene hedder, er der en måde at se det på?
Avatar billede basementjack Nybegynder
17. august 2003 - 17:26 #7
Ja under Enhedshåndtering.. Det finder du ved at vælge egenskaber for Denne computer og find enhedshåndtering. Der kan du finde det.
Avatar billede python1 Nybegynder
17. august 2003 - 17:29 #8
Det ene hedder realtek rtl8139 pci fast ethernet NIC
Det andet kan jeg slet ikke finde, ved brug af samme metode
Avatar billede basementjack Nybegynder
17. august 2003 - 17:31 #9
Og det er på en anden pc, ik?.. Er du sikker på det er tilsluttet korrekt?..
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 17:32 #10
Realtek plejer sjældnet at give problemer.
Sagen er nok at i den anden maskine kan du ikke se hvilket netkort det er, fordi det ennu ikke er installeret.
Pil det ud for at læse hvad det er.
Avatar billede basementjack Nybegynder
17. august 2003 - 17:34 #11
Hvis du vil checke om det er tilsluttet, kan du prøve Tilføj Hardware og sige ja til at den er tilsluttet, og hvis den så ikke står på listen, er det ikke tilsluttet. Nok helst før du piller det ud. :-)
Avatar billede python1 Nybegynder
17. august 2003 - 17:35 #12
computeren  hvor Realtek netkortet er installeret virker fint på nettet...!
Men hvad betyder det når den siger "no proper NIC"?
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 17:35 #13
Du kan hente driver til realtek.kortet her:
http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads1-3.aspx?series=16&Software=True
Men win xp plejer nu selv at finde realtek-kortet.
Derfor pil det ud og sæt det i igen og hver sikker på det sidder ordentligt.
Avatar billede basementjack Nybegynder
17. august 2003 - 17:37 #14
Det betyder at dit netværkskort ikke er ordentligt... tror den mener det ikke virker...
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 17:38 #15
Du kunne prøve kortet fra den anden maskine. Så får du testet din maskine.
Et nyt realtek-kort kan fås for under 100 kr.
Avatar billede python1 Nybegynder
17. august 2003 - 17:42 #16
Realtek kortet virker jo fint for det er installeret på computeren hvor nettet virker...
Det er det andet netkort der ikke virker fordi der ikke er nogen driver til den, og jeg ikke aner hvad netkortet hedder!  :(
Avatar billede basementjack Nybegynder
17. august 2003 - 17:44 #17
Har du prøvet det med tilføj hardware?...
Hvis det ikke finder det, bliver du nok nød til pille det ud.
Avatar billede python1 Nybegynder
17. august 2003 - 17:46 #18
Øv, det er bare fordi den ny computer er ikke mere end et par dage gammel...
Men der står ikke nogle specifikationer over computeren på nogle af de papire jeg har fået med til den...
Men så må jeg vel pille den ud :( øv bøv
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 17:50 #19
Der plejer at være en omtale af komponenenter når man få en ny computer. Der er ofte også vedlagt de nødvendige drivere.
Har du prøvet at se i de ting, der fulgte med maskinen?
Avatar billede python1 Nybegynder
17. august 2003 - 17:53 #20
Jeg kan ikke finde en omtale af disse komponenter... og der er skam gså en driver med til den... men den vil bare ikke installeres. hvergang jeg prøver at installere driveren så står der "no proper NIC, can not install" eller noget i den retning
Avatar billede basementjack Nybegynder
17. august 2003 - 17:54 #21
så er dit netværkskort ikke sat rigtigt i. Den vil ikke installerer driver, når den ikke finder netværkskortet i maskinen.
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 17:58 #22
Det kan også tænkes, at dit netværkkort i din nye maskine sidder på motherboardet, og at det ikke er enablet i Bios.
Det skal være enablet.
Det bør du lige checke.
Defor læs beskrivelse af din maskine. Det må stå et eller andet sted.
Avatar billede python1 Nybegynder
17. august 2003 - 18:04 #23
Den ser ud til at sidde fint de små lys lyser når netkablet er sat i!
Avatar billede python1 Nybegynder
17. august 2003 - 18:31 #24
Lort... det står heller ikke på selve netkortet... så er jeg lost
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 18:34 #25
Men så købe et nyt realtek-netkort. Det er højst 100 kr.
Og så skal du ikke bruge mere tid på det.
Du kunne selvfølgelig spørge hos din forhandler, men det er jo også ret bøvlet nogle gange at få ordentlige svar der.
Avatar billede python1 Nybegynder
17. august 2003 - 18:40 #26
Okay men det ser ud som om at netkortet er indbygget ind i hele den kæmpe printplade der er i computeren... kan jeg så stadig købe et nyt netkort og installere det...?
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 18:51 #27
ja det kan du.
Du skal så helst disable det indbyggede netkort.
Det sker i bios. Se lige efter om det ikke for øjeblikket faktisk er disablet.
Hvis du ikke kan få det til at virke gør det ikke så meget. En computer kan sagtens have flere netkort.
Avatar billede python1 Nybegynder
17. august 2003 - 19:03 #28
Jeg har prøvet at kigge på det men jeg ved ikke rigtig hvor jeg finder dette..
det er der hvor jeg skal Del. ved opstart ik´?
Men hvor skal jeg så hen derfra?
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 19:27 #29
Ja tryk del ved opstart.
Så kommer du ind i Bios. Så skal du gennemgå de forskellige sider. Evt er det omtalt i den lille manual, der følger med motherboardet.
Det letteste er: Køb et nyt netkort i morgen. Sæt det i og alt vil virke.
Avatar billede python1 Nybegynder
17. august 2003 - 19:29 #30
ok det gør jeg... og mange tak for din tolmodighed og hjælp..
Du må ha det godt! :)
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 19:30 #31
Det var så lidt.