Avatar billede morsma Nybegynder
17. august 2003 - 11:24 Der er 6 kommentarer

Tyan s2668ANR problemer (POST)

Jeg har investeret i et tyan bundkort til 3500kr. som så desværre viser sig ikke at virke :(

1 gang da jeg startede computeren virkede det og jeg kom ind i biosen, det har kun lykkedes mig en gang!

den såkaldte "beep code" stopper altid ved 38 el A0
38= Shadow system BIOS ROM.
A0= Set time of day.

jeg har dobbelt tjekket alt, og ALT sidder som det skal og ja jeg bruger en ESP12V PSU på 550W...

jeg har clearet CMOS, 17 gange eller lignende - intet virker!

Jeg gider næsten ikke oprette en RMA-sag tager mindst 2-3 uger! og jeg som troede Tyan = Kvali, ingen er fejlfri - men til den pris SKAL det bare virke!

nogen bud på en løsning
Avatar billede freeman Nybegynder
17. august 2003 - 11:28 #1
Hmm, kan det ikke være at du har sat bundkortet for stramt op mod kabinettet, så det skaber en lettere kortslutning ?.. Det skete for mig engang, hvor skruen var gået lidt skæv ned.. men det var så også et ESC bundkort :(
Avatar billede freeman Nybegynder
17. august 2003 - 11:29 #2
Eller hvad med bundkortets batteri?.. Det kan jo være det som er defekt?, og derfor ikke kan huske basale konfigurationer ?
Avatar billede morsma Nybegynder
17. august 2003 - 11:33 #3
nej, umuligt da jeg har sat alle studsene unikt, for netop dette bundkort!
det passer 100% i kabinettet. skruerne der holder bundkortet fast i kabinetet -fungerer de som en slags "stel" skruer, fordi jeg har brugt nogle "lidt" for små skruer som bare løber rundt og rundt i gevindet! så forbindelsen er nok ikke 100%.

kunne det være et problem?
Avatar billede morsma Nybegynder
17. august 2003 - 11:34 #4
POST, bruger ikke batteriet til noget...
før biosen overhovedet bliver loadet, stopper POST funktionen...
Avatar billede freeman Nybegynder
17. august 2003 - 11:35 #5
Måske, der skal jo ikke meget til før det sker.. Jeg havde en ASUS Terminator som havde det problem, og jeg fandt først fejlen efter den havde stået nogle måneder :)
Avatar billede morsma Nybegynder
17. august 2003 - 16:17 #6
virker ikke sandsynligt, da der står nævnt i manualen at bundkortet skal kunne køre oven på f.eks. den medfølgende elektrostatiske pose!

Andre bud?