Avatar billede mac4ever Nybegynder
17. august 2003 - 00:04 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

win98 opstart og kørsel's problemer

Har faktisk 2 spørgsmål....det første er.

Når man starter win98 op, og skal "logge" ind. Er der ikke en måde at slå log ind billedet fra på. Ved godt man kan trykke esc., men vil gerne have at det ikke kommer, systemet er sat til at det er den samme bruger der logger på.

Det andet problem der er at den fryser når der hentes post i outlock ekspres, og den eneste måde, er at reboote.
Har prøvet at slå Norton fra, og det hjalp i første omgang. Men nu gør den det igen....det bliver kaldt op ved hjælp af modem....!!

Håber at det er nok til at få et svar
Avatar billede vollaz Nybegynder
17. august 2003 - 00:32 #1
Under opsætningen af dit netværk, skal du vælge Windows Logon.
Så skal du ikke længere angive brugernavn og password.
Avatar billede nuna Nybegynder
17. august 2003 - 00:43 #2
Første spørgsmål:
gå ind i c:\windows biblioteket og skriv "del *.pwl" det løser nok dit login problem

Andet spørgsmål:
genstart maskinen i dos og skriv "scanreg /fix" og derefter "scandisk /all /autofix" og kør scandisk under systemværktøjer
Avatar billede klojs Nybegynder
21. august 2003 - 14:44 #3
Dit første spørgsmål har jeg løst mange mange gange i min egen win98. Jeg har brug for det hver gang jeg geninstallerer min pc.

Nu har jeg adsl, og dy har åbenbart modem, så jeg vil foreslå dig at skrive ned forinden, hvad der står af linier i forvejen, så du kan tilføje dem igen, hvis der er forskel på hvilken forbindelse det er.

Gå ind i Denne computer - kontrolpanel - netværk

Der skal kun stå linierne:
- Det grønne kort med navnet på dit netværkskort
- TCP/IP

I rullevininduet: Windows-logon

Når den spørger dig om du vil fortsætte fordi du ikke er færdig, mener jeg bare du skal svare nej.

Genstart pc'en og se om det virker.

Dit andet spg. har jeg også haft problemer med. Jeg vil gætte på at du som jeg selv har fået at vide, mangler mere RAM. Vi skal brude noget gammelt ram som vi ikke har fundet endnu, så vi må begrænse hvad vi downloader og bare geninstallere windows engang imellem når det bliver for slemt.

Som jeg har fået at vide af en systemudvikler - der skal ryddes op i registreringsdatabasen ind imellem.

Håber det løser dit problem.
Avatar billede mac4ever Nybegynder
24. august 2003 - 22:34 #4
Jo tak det er lt sammen meget godt...men for at det hele ikke skal være løgn...?
Nu kan systemet ikke finde HD'en, har prøvet at hive EIDE stikket ud på HD'en, og det hjalp til at starte med.
Da så systemet kunne finde HD'en, begyndte jeg at køre scanreg o.s.v på den....men ak og ve.
BIOS kan godt se HD, men scanreg scanner den ikke, norton antivirus bootdiske, scanner kun RAM, den kan ikke FDISKE, og Partion Magic 8.0 skriver causeway error 09.

Og systemet skriver
Fil mangler eller er defekt
c:windows\himem.sys
c:windows\dblbuff.sys
c:windows\ifshlp.sys
skriv navnet på kommandofortolkeren
c:windows\commndo.com

Jeg er i vildrede...behøver virelig hjælp til denne, ved ikke om det er HD der er stået af eller om der er virus på f.eks MBR...?

Hvordan kommer jeg i kontakt med HD'en

mega hjælp
Avatar billede mac4ever Nybegynder
26. august 2003 - 12:36 #5
Hardisken er nu officelt erklæret DØD, den stod ikke til at rede.
Prøvede at fdisk /mbr...men der kunne ikke skrives til disken.
Avatar billede beierholm Nybegynder
22. september 2003 - 09:40 #6
du kunne skifte e-mail program.
Det andet proplem er ikke et proplem lær at leve med det.
men du kunne instalere windows igen og så lavær med at skrive adgangskode