Avatar billede skrepee Nybegynder
16. august 2003 - 22:41 Der er 3 kommentarer

cinepak by radius

Har et gammelt spil som hedder "quest for fame" (et guitarspil). Problemet er at den siger at den vil ha dos 6.22 eller nyere når jeg installerer hvilket har betydet at jeg har installeret win95, win98 og winME på min bærbare for at se om det ville virke... Problemet i ME er at den siger en fejl så snart jeg anvender plektoren og problemet i 98 og 95 er, at den ikke vil vise billedet men kun lyden. har undersøgt filmformaterne og fundet ud af at den anvender "cinepak by radius", hvilket jeg så har hentet og prøvet at installere... men det vil den ikke - stadig intet billede. Er der nogle der har en ide til hvordan jeg får den til at installere codec'et rigtigt så det rent faktisk virker? Har seriøst overvejet at installere win 3.11 men helt ærligt... da spillet blev lavet var det også beregnet til win 95 så jeg fatter d ikke helt!
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2003 - 23:02 #1
Prøv at installere ftp://ftp.probo.com/pub/cinepak/cvid32.zip og se om det hjælper. Det er til Win 95/98/NT/2000
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2003 - 23:03 #2
Installation

For the most part, you shouldn't need to install it at all. Every version of Windows and DirectX since 1995 ships with the Cinepak codec. If you already have Cinepak installed, you can update to our version just by copying ICCVID.DLL over the top of the copy you already have (in Win 9X, \windows\system; in Win NT/2K/XP, \winnt\system32).

If you do not already have Cinepak installed, then you did not choose to install the multimedia/video components when you installed Windows. In that case, the codec is not enough; you are missing a number of other files you need in order to view videos. You should use the Control Panel Add/Remove Programs utility, in the Add/Remove Windows Components section, to install the multimedia components.
Avatar billede skrepee Nybegynder
16. august 2003 - 23:52 #3
ja jeg har også læst det der... problemet er bare at den ikke eksisterer i forvejen. så hvordan får jeg den til at fatte at den skal anvende den fil når j kopierer den ind i \\system\. Det jeg gør er at kopiere iccvid.dll og oemsetup.* ind i system og så højreklikker jeg på oemsetup og vælger install. Det virker bare ikke en tøddel.. det som om den ik er klar over den er der når j beder den om at afspille et klip fra cd'en.?