Avatar billede grabit Nybegynder
16. december 2000 - 19:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

framework for xml til vml(WAP)

Jeg søger noget informationsmateriel med eksempler på hvordan man kunne lave nogle wapsider. Det drejer sin om 12 vml sider med op til 32 små artikler. De skal indeholde frem og tilbage knap imellem artiklerne og tilbage til oversigt hvor der er links til vml dokumenterne (med artiklerne i). Jeg har dokumneterne som XML filerne og skal lave en PARSER. Hjælp sødes til hvordan vml siderne kunne se ud!
Avatar billede chrris Nybegynder
23. december 2000 - 21:34 #1
Hvad er formålet med at lave en parser, når der allerede findes udmærkede XML/XSLT implementationer?
Avatar billede grabit Nybegynder
23. december 2000 - 21:52 #2
Kan man vise sit XML i en wap browser vha. XML/XSLT implementationer? Det ville jeg gerne læse noget mere om! Jeg troede at jeg skulle skrive mit XML om til VML for at få det funktioner med jeg eftersøgte! (indeholde frem og tilbage knap imellem artiklerne og tilbage til oversigt!)
Avatar billede chrris Nybegynder
26. december 2000 - 14:32 #3
Sure you can!
Se fx http://phpbuilder.com/columns/justin20001025.php3, hvor der foretages en XML -> HTML tranformation, men det er såmænd blot et spørgsmål om at strikke et passende XSL-stylesheet sammen, så spyttes der VML ud.
Avatar billede grabit Nybegynder
26. december 2000 - 23:08 #4
Har du et eksempel på dette?
Avatar billede chrris Nybegynder
27. december 2000 - 12:01 #5
Der er et udmærket eksempel her:

http://www.microsoft.com/mind/0100/VML/VML.asp
Avatar billede guldner Nybegynder
09. januar 2001 - 22:10 #6
Det interesserer jer måske ikke længere, men grabit taler faktisk om WML (dobbelt-v) og chrris om VML. Men ideen er selvfølgelig den samme.
Avatar billede grabit Nybegynder
09. januar 2001 - 23:05 #7
jeg mener Wireless modeling language! Det er ikke vectore jeg eftersøger, men et sprog der fortolkes af WML protocol!
Avatar billede chrris Nybegynder
10. januar 2001 - 01:50 #8
Om det så var RTF, rå tekst eller sågar TEX du ville have XML-dataene ud i, ville dette bare være et spørgsmål om at strikke et passende XSL stylesheet sammen og apply\'e det på dit XML.

Så der er ikke nogen udskyldning for at lade være med at bruge det :-)