Avatar billede mwm Nybegynder
15. august 2003 - 18:54 Der er 35 kommentarer og
2 løsninger

vil ikke starte

Har lige købt ny pc og har samlet den!

Skal til at installere xp på den og det går jo fint,
så skal den genstarte første gang og så siger den:
bib bib bib    bib

Har prøvet og sætte ramene i de andre slots og teste dem fra bios intet resutat.Har også leget md bios med samme resutat.

Spec:
baraton 2800+
512 pc3200 samsung
A7N8X-X bundkort
asus 9950 ultra
audigy player
120gb hdd
cd-rom
brænder

Har prøvet at hente en memtest men dur ikke da jeg ikke kan komme ind på A:\ drevet.

Erder nogle der har nogle ider så er de meget velkommene.

MWM
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. august 2003 - 18:58 #1
http://www.backside.dk/beep.php
her er en lille beep forklaring..
Avatar billede mwm Nybegynder
15. august 2003 - 18:58 #2
skærme filmre også nar den siger bib
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. august 2003 - 18:59 #3
prøv evt at clear din bios..tag batteriet ud et par min. el find den rigtige jumper, det står i manuallen
Avatar billede mwm Nybegynder
15. august 2003 - 19:02 #4
prøver lige
Avatar billede c-holst Novice
15. august 2003 - 19:04 #5
god side der bartfreak, den er i foetrukne til fremover, og så er den på danish
Avatar billede mwm Nybegynder
15. august 2003 - 19:16 #6
virker ikke biber stadi
Avatar billede mwm Nybegynder
15. august 2003 - 19:17 #7
men bib forklaringen er nice
Avatar billede c-holst Novice
15. august 2003 - 19:28 #8
tjek at alle kabler og stømkabler er sat rigtigt i.
tjek at dit grafikkoet sidder rigtigt i.
vrik let med alle dele og giv dem et lille tryk.

er der nogen melding om hvad hans beepkode betyder, kunne ikke lige finde den han beskriver
Avatar billede mwm Nybegynder
15. august 2003 - 19:30 #9
kan ikke tyde koderne for jeg har tre en pause og så et enkelt .
Avatar billede lassebm Nybegynder
15. august 2003 - 19:33 #10
Kunne du godt installere xp, og så da den genstartede lavede maskinen det trick der ?
Avatar billede mwm Nybegynder
15. august 2003 - 19:33 #11
jep det er derfor jeg er helt blank
Avatar billede lassebm Nybegynder
15. august 2003 - 19:36 #12
Prøv at pil alt unødvendigt hardware fra, så som netkort, lydkort, harddisk osv...¨

Prøv evt. at ta' din ramblok ud, og sæt den i igen!
Avatar billede lassebm Nybegynder
15. august 2003 - 19:36 #13
hvis du har 2 blokke, så prøv kun med den ene, derefter den anden!
Avatar billede mwm Nybegynder
15. august 2003 - 19:37 #14
første gang jeg startede den sagde den intet og da xp ville ganstarte efter at have installeret filerne altså unden at være færdig så lavede den  det "dejlige" trick.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. august 2003 - 19:56 #15
har du sat multi OS til i bios..?
Og hvad er din boot rækkefølge..?
kan du starte op i fejlsikret tilstand..?
Fordi det lyder som om at XP har installeret en driver der f.. det hele op.
det kan være du skal lave en repair..O/
Avatar billede lassebm Nybegynder
15. august 2003 - 20:00 #16
så langt kommer han vel ikke ? Det er vel LIGE når han tænder maskinen den går kold !
Avatar billede mwm Nybegynder
15. august 2003 - 20:01 #17
Hver gang jeg tilslutter een cd-rom eller hdd så biber den

Jeg kan ikke komme ind i windows
så en repsir er ikke muglig rækkefølgen er floppy hdd cd
Avatar billede mwm Nybegynder
15. august 2003 - 20:02 #18
multig os?
Avatar billede mwm Nybegynder
15. august 2003 - 20:06 #19
Kender i nogen mem test der kan køres uden dos eller win ?
har pørvet alt efterhånden :(
Avatar billede mwm Nybegynder
15. august 2003 - 20:06 #20
denjeg har prøvet sutter røv
Avatar billede mwm Nybegynder
15. august 2003 - 20:07 #21
mit sprog er lit dårligt  sorry
Avatar billede mwm Nybegynder
15. august 2003 - 20:08 #22
Hvad sagde jeg
Avatar billede mwm Nybegynder
15. august 2003 - 20:09 #23
Den siger intet nå det kun er floppy drevet der er tilsluttet
Avatar billede lassebm Nybegynder
15. august 2003 - 20:35 #24
Starter den når du piller enten hd eller cd-rom fra ? Eller begge ?
Avatar billede mwm Nybegynder
15. august 2003 - 20:39 #25
ja men så kommer den ikke vidre
Avatar billede lassebm Nybegynder
15. august 2003 - 20:40 #26
videre fra hvor?
Avatar billede mwm Nybegynder
15. august 2003 - 20:52 #27
videre på den måden at hvis cd er tilsluttet så biber den og det samme hvis hdd er tilsluttet hvis kun floppy drevet er tilsluttet så siger den at jeg skal indsætte en start diskog det har jeg prøvet så fatter den heller ingen ting
Den sidder fast
Avatar billede lassebm Nybegynder
15. august 2003 - 21:01 #28
Prøv at kontroller kablet, hvorpå cd-rom og harddisk sider, og dine jumper settings.

harddisk, master
cd-rom, slave
i så fald de sider på samme kabel.

ellers vil jeg anbefale dig at sætte dem på hvert sit kabel med begge som master!
Avatar billede mwm Nybegynder
15. august 2003 - 21:06 #29
Dete gør de allerede og har tjekket
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. august 2003 - 21:58 #30
har du en win98 start diskette ..?
så gør som Zyphon si´r, og sæt den i ..
vær sikker på at du starte på a drevet..A:/
og lav en f-disk.
her er en guide
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=247
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. august 2003 - 21:59 #31
el. hvis du har XP, så sæt cd-rom som 1. boot device, og sæt cdén i..O)
Avatar billede mwm Nybegynder
16. august 2003 - 14:05 #32
Har prøvet begge dele og intet virker
Har også prøvet at bytte rundt på master og slave på cd-rom og hdd men den gør stadig det samme,den biber.
er kommmet til den konkuslion at jeg tror at det er bundkortet der er fejl på, ved ide controleren af den grund at hvis hdd eller cd-rom ikke er tilsluttet så biber den ikke men når en af delene er til sluttet så biber den.
Overvejer meget at sende den retur og få Midtdata til at tjekke om der er fejl på bbundkortet det er den sidtet udvej som jeg kan se da hvis det var ramene så ville den jo også bibe selv om kun floppy drevet var tilsluttet.
Avatar billede mwm Nybegynder
17. august 2003 - 13:38 #33
giver lige besked når bundkortet er kommet tilbage hvad der var galt, så kan vi jo finde ud af hvem der skal have point.
Så hav lidt toldmodighed.
MWM
Avatar billede lassebm Nybegynder
18. august 2003 - 17:51 #34
Er bare iorden. Det tager den tid det tager..
Avatar billede mwm Nybegynder
25. september 2003 - 11:38 #35
Sorry Det tog så lang tid jeg havde helt glemt at jeg havde oprettet et sp så endnu engang Sorry :)

Nå men jeg fik et helt nyt bundkort fra midtdata og satte det i og der var ingen problemer så det var et defekt bundkort jeg fik først, de tjekkede det ingen gang da det var splinter nyt så vi må lige finde ud af hvordan de point skal deles.

Jeg synes at i alle sammen har kommet med gode ider og derfor også skal beløndes men skriv lige så finder vi ud af det

MWM
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 07:49 #36
dejligt at høre

håber det virker for dig nu

carsten
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. oktober 2003 - 12:34 #37
takker for point..O)