Avatar billede adame Nybegynder
15. august 2003 - 15:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows XP fryser ofte, Me mindre Hvordan løser jeg det.

Jeg har lige købt nyt kabinet, motherboard, processor, køler og ram. Jeg har købt følgende inventar:
Kabinet: Casecom KG-200 Midi Tower 300 watt PSU ATX
MotherBoard: AsRock K7S8X ATX
Processor: AMD Athlon Thoroughbred XP 2600+ (2083MHz)
Køler: GlacialTech Igloo 2320
Ram: 512MB PC 2700 VT Memory
Dette var samlet fra firmaets side og jeg har selv puttet følgende ting fra en anden computer i:
Hardisk: Maxtor DiamondMax Plus 9 80gb IDE/ Ultra ATA 133
Cd-Rom: Sony 32x speed
Diskette-drev: Intet
Grafikkort: 64mb Geforce 2 MX 400 pci Grafikkort.

Her er så problemet. Jeg installerer windows XP professional uden problemer dog fryser  computeren(musen går i stå, keyboardet går i stå, skærmbilledet låser sig. Denne tilstand finder man stadig computeren i efter en halv time, den eneste løsning er at genstarte.). Computeren fyser uafbrudt alene ved at åbne denne computer eller at bevæge sig rundt i start menuen kan resultere i at den fryser. Dog kan jeg spille Pharaoh i to timer uden at den fryser, jeg har ikke oplevet at den fryser i pharaoh. Dert er ikke de samme steder computeren fryser i programmerne , men man skal helst ikke have åbnet mere end 10 dialogbokse efter windows start før at den fryser. Jeg har så installeret Windows ME istedetfor hvilket har resulteret i et markant fald i hyppigheden af frysene. Dog er der stadig for mange frys. Hvad kan skabe det problem og hvordan løser jeg det, gerne så jeg kan køre XP. Jeg ved ikke om det er et Hardware problem hvis så så skal jeg gerne oprette det igen i Hardware Kategorien.
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2003 - 16:08 #1
Det er garanteret dårlige RAM. Men det er ikke til at sige med sikkerhed. Prøv om du kan låne en RAM klods af en kammerat, og se om den kører bedre med den. Hvis dette er tilfældet, så må du jo bare til forhandleren, og ha' byttet
Avatar billede rarom Nybegynder
15. august 2003 - 17:01 #2
Har haft samme problem. Specielt når den rigtig skulle arbejde. Problemet var en defekt RAM klods som også Phatlasse hentyder.
Avatar billede rarom Nybegynder
15. august 2003 - 17:03 #3
Det kan også være din strømforsyning der er for lille - det kan give det samme problem.
Avatar billede adame Nybegynder
30. september 2003 - 14:04 #4
Det er slet ikke rammene men da jeg skiftede grafikkort stoppede den, selv da jeg nedgraderede til et 1mb pci
nu kører jeg 128mb agp RADEon 9200 det virker fint, men tak for hjælpen alligevel
Avatar billede choelstad Nybegynder
29. april 2004 - 01:50 #5
Jeg har det samme problem.

Asrock k7s8x bundkort
Athlon 2500 XP (1834 mhz)
256 Mb kingston ram
SIS pci grafikkort

Maskinen fryser konstant. Kører ikke længere end 2-5 min af gangen.

Fik du løst dit problem og hvad var løsningen, hvis du fik det løst ?