Avatar billede Slettet bruger
16. december 2000 - 14:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Zonealarm indstilling i forbindelse med Locked.

Nu tror jeg det er lykkes mig, at få Zonealarm til at accepter at jeg har et lokal netværk. Klient Pc’er kan gå på nettet nu, og der kan hentes post via Outlook Express. Disse Pc’er kan også benytte klientmateriale fra Server-pc.

Der er dog et problem. Når Locked bruges så kan jeg stadig fra server-pc gå på nettet og hente post,  min hjemmeside kan besøges og icq virker, men klient pc’erne er total afskåret fra omverdenen, og kan heller ikke komme ind på Server-pc.

Kan man få zonealarm til at acceptere denne adgang fra klienterne lige som man kan få zonealarm til  at acceptere visse programmers adgang til nettet selv under locked?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. december 2000 - 10:29 #1
ja, under \"internet lock settings\" skal du markerer prikken i \"pass lock programs may access the internet\" og du skal under \"programs\" sætte hak i feltet \"pass lock\" ud for de programmer der må få adgang til nettet selvom du har brugt \"lock\"-knappen.
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2000 - 16:55 #2
Det kan jeg jo ikke, når det drejer sig om en klientmaskine, som ikke kan komme ind på serveren p.g.a loked. Det bør jo kun være internet at loked blokerer for og ikke også for det private netværk. Programmer er der næsten ingen problemer med.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2000 - 01:48 #3
Her er der ikke noget brugbart svar, da en PC\'er på netværket ikke kan få tilladelser på samme måde som programmer. Der er åbenbart ingen , som kan svare på dette spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2000 - 01:51 #4
Det er da hamrende forkert, at når man burger lock for internet, når man forlader PC\'eren, så kan en klient maskine ikke komme ind på server pc. lock bør da kun lukke for selve internettet og ikke for intranettet, og specielt ikke når det er angivet over for zoneAlarm hvilke klient pc\'er der findes på nettet og som der skal accepteres adgang for.
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2000 - 00:46 #5
Nå dette er så igen et spørgmål som de kære eksperter ikke kunne svare på. Surt show. <;o(
Avatar billede faidros Nybegynder
26. december 2000 - 14:47 #6
Åbner du ZoneAlarms kontrolpanel og går ind under \"Security\" kan du specificere at \"Local Net\" skal have laveste sikkerhedsniveau. Dette betyder at de lokale maskiner stadig kan se services på serveren. Derudover kan du, i stedet for at blokere for alt traffik, på samme side \"nøjes\" med at blokere for internet-trafik og ikke lokal-trafik. Hvis dette stadig \"låser\" for klienternes adgang til internettet, er det fordi du har konfigureret din \"server\" til at route trafik fra klienterne til internettet. Det kan du kun ændre på ved at ændre på konfigureringen af hele den lokale routning af trafik på dit lokale net, så det ikke længere er serveren som står for at lede traffikken ud på internettet. Det er _ikke_ muligt både at beskytte serveren og samtidigt bede den i at route gennem beskyttelsen. Der er, trods alt, grænser for, hvad et lavprisprodukt som ZoneAlarm kan konfigureres til.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2001 - 12:09 #7
Mærkelig. Efter nyinstallation af windows 98 kan det godt lade sig gøre at komme på server PC ved medium sikkerhed lokalt, når Zonealarm er Lock. Til gængæld kan det ikke lade sig gøre at surfe fra klient PC\'er, selv om Proxy har fået lov. Det kunne det før geninstallation. Man kan snart komme til at tvivle på ZoneAlarm og dets kvaliteter.