Avatar billede mogli Nybegynder
15. august 2003 - 11:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bruge accesspoint med indbygget router sammen med cisco 677

Hej allesammen.

Det er lige før at den lange overskrift siger det hele. Jeg vil ud og investere i et trådløst netværk, og har i den forbindelse set på dette:  TRENDnet TEW-411BRB AccessPoint w. Router
Grunden til at jeg vil vælge denne, er at den har fået god kritik og samtidig har indbygget en 10/100 switch.
Mit spg. er nu om jeg uden videre kan sætte den til kun at fungere som accesspoint, sammen med min cisco 677 router fra cybercity? Så jeg faktisk ikke i først omgang benytter mig at den indbyggede router (Som jeg jo nok heller ikke kan bruge sammen med min adslforbindelse.)

Jeg havde tænkt mig at opsætningen skulle blive: Cisco 677 ---> accesspoint ---> bærbar via WLan / Stationær via indbyggede switch. Kan dette lade sig gøre?

Vh
Miki
Avatar billede nmh Nybegynder
15. august 2003 - 11:12 #1
I princippet skulle det kunne lade sig gøre, men hvis du alligevel ikke vil benytte router-deln, hvorfor så ikke blot købe et almindeligt access point.
Du kan også købe eb switch, og så skulle du have hvad du har brug for.
Avatar billede mogli Nybegynder
15. august 2003 - 11:23 #2
næsten den eneste grund til at jeg ikke blot vil købe et accesspoint, er at jeg ikke kan finde nogen hvor der er indbygget switch. Jeg har i forvejen en 10 Mbit hub, som jo hellere må blive skiftet ud, hvis jeg skal have glæde af de 54 Mbit, som det trådløse netværk jeg har kigget på har. Så jeg vil hellere købe en "pakkeløsning" hvor det er indbygget istedetfor at bruge flere penge på at købe 2 ting istedetfor kun 1. Du får pointene alligevel. Takker
Avatar billede nmh Nybegynder
15. august 2003 - 11:32 #3
Det var så lidt. Jeg takker for point.
Du får nok ikke hurtigere internet ud af at bruge 54Mbit radionet (du har sikker højst 2Mbit i din adsl-forbindelse), men du har måske også andre computere tilsluttet,og de skal alle kunne kommunikere med hinanden.
Avatar billede mogli Nybegynder
15. august 2003 - 12:08 #4
Det er netop fordi at jeg har andre computere på mit netværk, så jeg vil jo gerne bibeholde den hurtige hastighed, eller dvs få en større hastighed, da jeg som skrevet før, kun har en 10 Mbit hub stående. Så hvis jeg lige kunne få ~5 doblet den hastighed når jeg er på lokalnetværket.
Avatar billede mogli Nybegynder
15. august 2003 - 12:10 #5
fortsat - Og få mulighed for at bruge de 54 mbit, som det trådløse netværk benytter sig af, så det ikke er min gamle hub der "sænker" trafikken