Avatar billede elvin Nybegynder
16. december 2000 - 13:52 Der er 8 kommentarer

automatisk opdatering af en webside

Kære alle eksperter !
Jeg har tidligere med jeres dygtighed fået kvalificeret hjælp, så derfor prøver jeg igen. Jeg kunne godt tænke mig, at få en \"bestemt\" webside indstillet sådan, at den automatisk opdaters løbende f. eks hver 2 eller 5 minut - altså på samme måde, som man kan indstille sin postkasse til og undersøge for post hvert 2 eller 5 minut. Men det er jo slet ikke sikkert at det kan lade sig gøre ?

mvh

Teddy Elvin Schnefeldt
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2000 - 14:08 #1
Er det en side på et websted du vil opdatere hver 2 eller 5 min med evt. nye informationer eller er det en du dvæler på i browseren. Du kan jo altid sætte en timeprogram til at starte din broser op med den aktuelle side, hver 2 - 5 min.

Det er normalt dem som har siten, som lægger opdateringsintervald ind. Det gamle bidlet, altså dengang bidlet var en god auktion, havde auto opdatering, jeg tror det var hvert min.
Avatar billede blazer Nybegynder
16. december 2000 - 14:25 #2
<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"10; URL=http://195.249.237.128:80/update?id=976973088.1734911140.0.5\">

tilpas det og smid det nid i Head sektionen!
Avatar billede elvin Nybegynder
16. december 2000 - 17:16 #3
kære blazer.
Jeg ønsker, at min portefølgeside på www.euroinvestor.dk
automatisk bliver opdateret hele tiden så jeg altid kender kursen på mine aktier - derfor ønsker jeg denne handling. Gør jeg sådan ?
logge på min portefølgeside - klikke på VIS og derefter på KILDE og : Er det her jeg skal indsætte den kode, som du har sendt mig ?

mvh

Teddy Elvin Schnefeldt
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2000 - 19:18 #4
Hvorfor skrev du ikke det med det samme, Jeg troede det var indbygget i de sider allerede.
Avatar billede codewarrior2000 Nybegynder
05. januar 2001 - 22:49 #5
Brug Opera, en alternativ browser til IE og NS.
Den kan sættes til at opdatere med et givent interval.
Den er gratis og kan downloades her:
www.opera.com
Den fylder ca 2 mega byte uden java runtime environment.
Avatar billede elvin Nybegynder
19. februar 2001 - 20:23 #6
tak for svaret
Avatar billede elvin Nybegynder
19. februar 2001 - 20:25 #7
codewarrior skal have 60 point !
Avatar billede elvin Nybegynder
19. februar 2001 - 20:26 #8
Jeg klumre vist lidt i det pt