Avatar billede nomak Nybegynder
14. august 2003 - 22:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

oprette mail kontoer (sendmail)

Hej Eksperter!

Hvordan opretter jeg mail addresser på min sendmail, UDEN at tilføje brugerne til det generelle system!?

Mvh. NoMak
Avatar billede skau Nybegynder
15. august 2003 - 08:42 #1
Kan du ikke så vidt jeg ved - brug qmail eller tilsvarende
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
15. august 2003 - 09:13 #2
Man kan oprette et mailalias. Et mailalias kan sættes til at smide en mail videre til en anden mailadresse, eller fx. sende den til et andet program. Dette program kan være et lille script der bare smider e-mailsne i en mappe hvor din POP3 server så kan hente dem fra.
Avatar billede skwat Praktikant
19. august 2003 - 09:43 #3
Du slipper ikke for at oprette ham på systemet via adduser.

Den måde jeg gør er at sætte home til /usr/home/mailuser/<brugernavn>, og shell sættes til nologin(/sbin/nologin)

På den måde har jeg en bruger der ikke kan logge ind, men han kan bruge mails

./Skwat