Avatar billede langben Nybegynder
14. august 2003 - 17:02 Der er 8 kommentarer

Adgang til specifik hjemmeside fejler bag isa-firewall

Hej alle, efter installation af SBS 2000 med ISA kan ingen klienter indlæse siden https://tinglysning.domstol.dk:740/ (det er en online-tjeneste for bla. advokater)

Der fås ingen fejlmeddelelser eller andre beskeder - siden er helt blank og i IE's statusbar står bare "done". Hvad er der mon galt?
Avatar billede serverservice Praktikant
14. august 2003 - 17:27 #1
Du skal åbne port 443 i din firewall for at få adgang til en https(secure) side.
Avatar billede langbein Nybegynder
14. august 2003 - 19:22 #2
Svaret fra dannyboyd er 98 % rett. https kjører vanligvis port 443. I dette tilfellet så kjører den på flere porter, bla port 443 og port 740. Påloggingssiden for advokater kjører på port 740 (Som det også står angitt i linken.) Har testet. Begge portene fungerer med forskjellig web side.
Avatar billede langbein Nybegynder
14. august 2003 - 19:24 #3
Avatar billede langben Nybegynder
14. august 2003 - 19:37 #4
Ok - jeg vil straks prøve det i morgen på arbejdet. Tak indtil videre.
Avatar billede langben Nybegynder
20. august 2003 - 01:49 #5
Forstår stadig ikke helt hvad der er galt. Isa-serveren er sat til at modtage både incoming og outgoing https-requests. Default port var 443. Prøvede at ændre til 740 uden held. Lavede så et ippacket-filter der tillod traffik på begge porte - uden held. Kan det være den cisco-router som bruges der skal sættes til at nat-forwarde port 443/740 til isa-serveren?
Avatar billede langbein Nybegynder
21. august 2003 - 14:44 #6
Oppdaget noe ..

Hjemme der jeg selv har satt opp firewall så har jeg ingen problem med å komme gjennom på begge porter.

På jobb, der kjører vi faktisk ISA server, og der kommer jeg ikke gjennom på port 740 ... (Men det er ikke jeg som kjører ISA serveren der.)

Helt generelt ..

Kjenner disse tingene stort sett ned til detalj for Linux men ikke for ISA server ..

For Linux så er det slik at man ikke uten videre kan kjøre alminnelig packet flitering og proxy (Squid) ved siden av hverandre, samtidig som begge deler fungerer. Dvs, det kan man faktisk men konfigureringen av pakkefiltret blir da prisnippielt sett helt anderledes. Hvis man konfigurerer pakkefilttret "på vanlig måte" så fungerer det ikke.

Mon det skulle finnes noen tilsvatrende problemstillinger for ISA serveren ? Vet det ikke.
Avatar billede langbein Nybegynder
21. august 2003 - 14:48 #7
Hvis jeg skulle lage en meget løs gjetting, så ville jeg tro at det kunne dreie seg om en problemstilling web proxy kontra packet forwardeing. Har du mulighet for som et forsøk å slå av web proxy for så å kjøre ren packet filtering ??

Har du ellers denne linken:  http://isaserver.org
Avatar billede langben Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:12 #8
Undskylder den lange ventetid, men har været optaget andetsteds :) Ja, har prøvet at slå webproxy fra - det virker stadig ikke. Jeg fatter ikke hvad der er galt her.