Avatar billede mullins Nybegynder
14. august 2003 - 15:46 Der er 13 kommentarer

Hjælp med opsætning af en DHCP server

Da at jeg har købt en server der skal køre DHCP.. og ikke kan få det til at virke, er jeg gået hen og blevet lidt træt af det.. jeg har haft det til at virke på min gamle server.. men den virker ikke mere.. jeg har sat den op til det samme... men den virker stadig ikke.. så er der nogen der kan hjælpe mig med at sætte en DHCP server op... så ville jeg da være meget glad for det...
Avatar billede riversen Nybegynder
14. august 2003 - 15:47 #1
skal vi selv gætte os til operativ system etc.?
Avatar billede serverservice Praktikant
14. august 2003 - 15:57 #2
Du højreklikker på scope-vælger new scope- activate og så genstarter du dhcp
Avatar billede serverservice Praktikant
14. august 2003 - 16:01 #3
For dit scope vælger du bare ip range og subnet mask- så skulle det virke
Avatar billede mullins Nybegynder
14. august 2003 - 20:21 #4
jeg har en windows 2000 server udgave..
Avatar billede mullins Nybegynder
14. august 2003 - 20:21 #5
jeg har prøvet det virker ikke dannyboyd
Avatar billede aspbuilder Nybegynder
14. august 2003 - 20:23 #6
hvad er fejlen? Er det at klienterne ikke modtager en ip eller vil servicen ikke starte eller noget helt tredje??
Avatar billede serverservice Praktikant
14. august 2003 - 20:42 #7
Den lyser jo grønt når scopet er aktiveret - ret tydeligt endda. er den grøn eller rød?
Avatar billede serverservice Praktikant
14. august 2003 - 20:49 #8
Hvis det er en memberserver skal du huske at authorize serveren
Avatar billede mullins Nybegynder
14. august 2003 - 20:59 #9
den er grøn.. men den deler ikke en ip ud
Avatar billede serverservice Praktikant
14. august 2003 - 21:07 #10
Hvis den er grøn skal den dele ip ud.
Så har du en anden konflikt på dit netværk- f.x. dns problem. Indstil din dns til dynamic update.
Klienter til auto ip (måske hjælper det dig at skriver ip på dns serveren?)
Avatar billede mullins Nybegynder
15. august 2003 - 13:50 #11
hmm.. jeg har prøvet kan bare ikke få det til at virke, men tak fordi i prøvede.. jeg har fået en af mine venner til at komme og kigge på det i weekenden, han kan en helt masse med DHCP
Avatar billede serverservice Praktikant
15. august 2003 - 17:51 #12
Nu ikke for at være arrogant, men det plejer ikke at være så kompliceret. Det er måske en grundlæggende fejl på dit netværk f.x. i dns. Men i melder bare tilbage når i finder ud af det.
Avatar billede mullins Nybegynder
15. august 2003 - 17:52 #13
ok... det skal vi nok