Avatar billede morpheus Nybegynder
16. december 2000 - 05:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

help.... i\'m a little yellow fish ! :o)

Hej !

Jeg har brug for lidt hjælp her...

Jeg har kopieret FX (FastLynx) ind på min NT server. Det skal jeg bruge til at flytte filer frem og tilbage mellem serveren og min bærbare PC...

Jeg har koblet dem sammen med et parallelt kabel, kablet fejler ingenting..

NT accepterer åbenbart ikke denne løsning...

Er der nogen der har et forslag til et andet program jeg kan bruge ?

Min bærbare PC kører Win98...
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
16. december 2000 - 10:51 #1
Jeg er i tvivl om det findes winNT, men i win98 har et punkt under kommunikation  der hedder direkte kabeltilslutning, den burde kunne bruges
Avatar billede krellers Nybegynder
16. december 2000 - 11:02 #2
win98 og win98 mener jeg ikke kan køre sammen så skal du vælge winnt på din bærbar eller omvent

hilsen kreller
mail webmaster@krellers.dk
Avatar billede morpheus Nybegynder
16. december 2000 - 11:55 #3
Direct Cable Conn. findes IKKE under NT...

Krellers:

Tror lige du skal omformulere dit svar... *S*
Avatar billede hadaps Nybegynder
16. december 2000 - 13:13 #4
Der findes et program der hedder lablink. det ligger du bare ud på en boot diskette, og så starter du bare programmet når den har bootet fra disketten
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
17. december 2000 - 00:27 #5
Hedaps : - jeps Lablink skulle virke

Ellers lav en dos7 boot disk.
Avatar billede monky Nybegynder
19. december 2000 - 10:39 #6
har du været i fx setup for at konfigorer begge maskiner .. men jeg menner at nt og win98 har forskælige styresystemer???
Husk at ligge det i c drevet...fra monky
Avatar billede morpheus Nybegynder
19. december 2000 - 16:34 #7
monky:

Hvorfor skulle jeg ligge FX på c-drevet ?

Ja. NT og WIN98 er 2 forskellige OS\'er... !
Avatar billede faidros Nybegynder
19. december 2000 - 23:21 #8
Man kan også lægge et netkort i begge maskiner og lægge netværksunderstøttelse på. Brug en af protokollerne NETBEUI eller SPX/IPX på begge maskiner. Kablet kan være enten Coax eller krydset Twistet pair. Deler man så drevene under Win98 kan NT se dem. Herefter er det ikke noget problem at kopiere filer mellem de to maskiner.
Avatar billede morpheus Nybegynder
20. december 2000 - 06:41 #9
faidros:
...hvilket kræver at jeg har et netkort i 98 maskinen... Jeg ved ikke om du har læst mit indlæg helt, men der står det er en bærbar...

Jeg har ikke et netkort i den bærbare... Ellers var det ikke noget problem !
Avatar billede faidros Nybegynder
20. december 2000 - 08:51 #10
Jo, såmænd har jeg læst indlægget. Men med mindre at det er en meget speciel bærbar som ikke understøtter pc-card (pcmcia) er det ikke et problem at lægge netkort i en bærbar heller. Samtidigt får du en forbindelse som er mere en 10 gange så hurtig som en kabelforbindelse.
Men ellers kan du faktisk opnå forbindelse mellem maskinerne med et serielt kabel og programmet hyperterminal. Det kan lave filoverførsler hen over com-porten direkte og findes både på NT og 98.
Avatar billede morpheus Nybegynder
24. april 2001 - 15:19 #11
.