Avatar billede rexjr20 Nybegynder
14. august 2003 - 12:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

bdc (backup domain controller)

hmmm er der nogen her inde der kan svarer på dette:
Hvad er en BDC(backup domain controller) helt præcist ???

Mit eget kendskab er på bruger niveav angående PDC/BDC, men har dog sat et par stykker op.
Som sagt jeg ved det grundlæggende, at den overtager domænet hvis PDC går ned, men ønsker en mere specifik forklaring. Takker på forhånd

BTW der må meget gerne være links med til at understøtte en evt. post.
Avatar billede zinus Nybegynder
14. august 2003 - 13:06 #1
A backup domain controller (BDC) maintains a copy of the directory database. This copy is synchronized periodically and automatically with the Primary Domain Controller (PDC). BDCs also authenticate user logons, and can be promoted to function as the PDC. Multiple BDCs can exist in a domain.
Avatar billede rexjr20 Nybegynder
14. august 2003 - 13:36 #3
hey der... takker for dit svar... det gik stærkt =)
Avatar billede zinus Nybegynder
14. august 2003 - 13:40 #4
selvtak :-)