Avatar billede b4nd1t Nybegynder
14. august 2003 - 00:06 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

hvorfor kan man kun have 14 SMS'er i sin indbakke

Her før sommer ferien kunne jeg have mindst 80, læste eller ulæste, men nu kan jeg kun have 14. Og ikke nok med det, hvis der ligger 14 beskeder i indbakken, så kommer der ikke flere, dem der blive sendt til mig, bliver simpelthen smidt væk, hvor før sommer ferien da kom det når der var plads nok i telefonen igen.

det er ikke fordi jeg vil gemme beskederne, det er mere det at der kan være nogen jeg ikke får, og det hender med mellemrun at jeg får 20 SMS'er inden for et par minutter, så det er lidt træls at miste resten ude at vide det.

dette er en 6210 telefon med TDC abonnement, men det er det samme på andre telefoner, og osse med Telmore abonnement.

nogen der har en ide til hvorfor det pludselig er blevet sådan??
Avatar billede b4nd1t Nybegynder
14. august 2003 - 00:07 #1
hov jeg skal da osse lige nævne at det betyder ikke noget hvor stor beskederne er, der kan kun være 14 uanset størrelse
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2003 - 00:11 #2
Det er godt at du har testet det med flere forskellige telefoner, men hvoedan du også har kunne teste det med et andet abonnement forstår jeg ikke.
hvis det var et telefonspecifikt problem, ville det sikkert hjælpe at skifte telefon, OG
hvis det var et abonnement (SIM-kort) problem ville det sikkert hjælpe at skifte abonnement (SIM-kort)
Forklar lige lidt nærmere hvordan du har kunne teste både andre telefoner, og andre abonnementer.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
14. august 2003 - 00:22 #3
En 6210 med TDC abonnement kan have 170 sms'er liggende. Jeg har selv haft denne telefon igennem længere tid. Jeg gætter på dit problem er at du har beskeder liggende gemt i enten udbakke, arkiv eller mine mapper. Ligemeget hvor beskederne ligger fylder de jeg vil foreslå dig, hvis du ikke har nogen beskeder du skal gemme at benytte funktionen:
menu-> beskeder-> slet alle -> Alle læste
På den måde får du ryddet op i dine beskeder...

Håber det hjælper

..Ellebæk!
Avatar billede ellebaek Nybegynder
14. august 2003 - 00:24 #4
de_thomas -> det at man tester med et andet abonnement er ikke noget problem, da man kan skifte sim-kort i telefonerne... Hvis man fx. har orange abonnement kan der (mener jeg) kun ligge 20 sms'er på simkortet, mens der med fx. TDC kan ligge 25 eller 30 beskeder.
Avatar billede b4nd1t Nybegynder
14. august 2003 - 00:36 #5
jeg har sådan en fix mail til SMS gateway på en server hvor der er monteret en GSM telefon, så jeg kan sende 25 SMS'er i minuttet til 3 forskellige telefoner med 2 forskellige abonnementer.

jeg ved godt at man kan flytte dem så kan der være flere, men mit problem er at jeg ikke kan have mere end 14 i indbakken. Det underlige er jo at jeg før sommerferien kunne have 80 uden problemer (i indbakken)
Avatar billede b4nd1t Nybegynder
14. august 2003 - 00:39 #6
jeg gemmer osse kun beskederne indtil jeg kommer på arbejde igen, telefonen bruges til at modtage system alarmer, så jeg har ikke noget formål med at gemme dem længere end at jeg har checket op på alarmene, så den bliver tømt hverdag, og jeg sender aldrig SMS fra den, det er meget nemmere at ringe :)
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2003 - 00:44 #7
Jo jo, jeg skam så ganske bevist om at man kan skifte SIM kort og dermed abonnement.
Men når du tester med et andet abonnement, og problemet stadig er til stede, må man vel konkludere at det er telefon den er gal med.
Hvis man så i stedet tester med en anden telefon, og problemet fortsat er der, må man jo gå ud fra at den er gal med abonnemenet (altså sim kortet)
Det var bare det der undrede mig.
For >b4nd1t< skriver at der er blevet tæstet BÅDE abonnement, og telefoner.
og hvis problemet er tilstæde lige meget hvilken konstallation man afprøver, hvor ligger fejlen så.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
14. august 2003 - 10:41 #8
har du prøvet det jeg sagde med slet alle ??
Avatar billede b4nd1t Nybegynder
14. august 2003 - 10:58 #9
min telefon er helt tom, hvis jeg sletter alle, kan der stadig kun være 14 i indbakken.

der er heller ikke gemt nogen telefonnumere eller andre sjove ting i telefonen, spil etc.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
14. august 2003 - 10:59 #10
hvis den er helt tom kan der ikke ske noget ved at prøve...!
Avatar billede dmcn Praktikant
14. august 2003 - 11:08 #11
Prøv lige at tjekke indstillinger for telefonbogen og se, om den tilfældigvis skulle være sat til at bruge SIM-kortet som lager for telefonnumre. Det er et skud, men jeg kan forestille mig, at er den det, vil den også lagre SMS'er på SIM-kortet - og derved give den mærkelige begrænsning.
Avatar billede b4nd1t Nybegynder
14. august 2003 - 12:53 #12
det var osse mit bud til at begybde med, men jeg har ikke sådan et menu punkt hvor jeg kan ændre det. Jeg mener jeg har haft det engang, men det er muligvis forsvundet da jeg fix opdateret SW i den for noget tid siden
Avatar billede ellebaek Nybegynder
14. august 2003 - 13:06 #13
det ligger i telefonbog -> valg -> hukommelse i brug
eller måske
telefonbog -> indstillinger -> hukommelse i brug
Avatar billede b4nd1t Nybegynder
15. august 2003 - 11:41 #14
tak, men det hjælper ikke. Der er kun telefonnumrerene i adresse bogen der bliver gemt i telefonen, istedet for på SIM kortet.

for nu at gøre det lidt sjovere, så hvis der ligger 14 beskeder i indbakken, og der bliver sendt en eller tre fra en anden telefon, så kommer de godt nok igennem. Det kunne jo så tyde på at der er lavet en begrænsning på hvormange man kan modtage fra et bestemt nummer

det er nu lidt for mystisk dette her :/
Avatar billede ellebaek Nybegynder
15. august 2003 - 13:49 #15
hvis der er en begrænsning på hvor mange beskeder der kan sendes fra et nummer, så er det noget med din udbyder. Ring ind til TDC, og spørg hvordan det kan være du ikke kan have flere beskeder liggende på din telefon. De kan med garanti svare dig på om det er noget med blokering mm.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. september 2003 - 22:38 #16
lukketid...?
Avatar billede b4nd1t Nybegynder
20. september 2003 - 17:49 #17
har ikke kunne få et svar på hvorfor det er ændret, men jeg har fået et nyt sim kort fra TDC hvor der kan 25 på