Avatar billede blaatand Nybegynder
13. august 2003 - 22:42 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

sletning af en dll fil

Hvordan kan jeg komme til at slette en dll fil fra system32 bibloteket? Jeg har prøvet, men den siger at den er i brug... det er ikke en windows dll fil, men er en fil fra et program. Åbenbart indlæser den det i starten, selvom programmet ikke er startet :(

Har prøvet at køre i fejlsikret tilstand, men den er stadig ikke til at slette...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. august 2003 - 22:43 #1
opret en tom txt fil i samme mappe som filen, maker txt filen og derefter dll filen, prøv så at slet den
Avatar billede jonbdk Nybegynder
13. august 2003 - 22:44 #2
Du skal nok afinstallere den først - stil dig i biblioteket i en dospromt og skriv
regsvr32 /u filnavn.dll
Hvis bekræftelsen er succesfuld, kan du sikekrt slette den
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2003 - 22:46 #3
Ellers start op i en kommandoprompt og gør det derfra.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2003 - 22:50 #4
en systemfil kan ikke slettes når systemet kører, du kan evt. prøve at starte i Fejlsikker tilstand, du ved man trykker på F8 under start og holder den nede til der kommer en menu.
Avatar billede raus22 Nybegynder
14. august 2003 - 01:08 #5
hvis nogen af de overnævnte ikke virker, kan du altid, putte din XP install disk i cd-rom drevet, og trykke på recovery mode, og logge ind som admin, derfra kan du slette alle de filer du vil.
Avatar billede raus22 Nybegynder
14. august 2003 - 01:09 #6
bah, xp install disken, skal du selvfølgelige boote op på, det glemte jeg lige at sige :)
Avatar billede blaatand Nybegynder
14. august 2003 - 01:48 #7
Når jeg booter med f8 på min pc får jeg bare en mulighed for at være hvilket drev jeg vil boote på :-/

Jeg prøvede og boote op på en gammel win 98 startdisk, og så delete det via dos, det fungerede :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. august 2003 - 10:13 #8
det vigtigste var at systemet ikke kørte, så idéen med Win98 CD var god.

takker for points..