Avatar billede daddy-o2002 Nybegynder
13. august 2003 - 22:14 Der er 9 kommentarer

dvd-r eller dvd+r

Hvilket format er bedst at brænde i når man skal have sin dv-video over på dvd? DVD-r eller DVD+r
Avatar billede miss-g Seniormester
14. august 2003 - 00:34 #1
Avatar billede miss-g Seniormester
14. august 2003 - 00:36 #2
Avatar billede jensendk Nybegynder
14. august 2003 - 07:54 #3
Ældre stationære afspillere DVD-r, nyere DVD+R
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
14. august 2003 - 08:29 #4
Det er ikke rigtigt at det er ældre der understøtter DVD-r og nye der understøtter DVD+r.

http://www.dvdrhelp.com/dvd, Her kan man se hvor mange procent af de afspillerne der understøtter de forskellige formater.

http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers Her kan man søge på sin afspiller og se hvad den er kompatibel med.

Jeg tror også at vi i fremtiden vil se afspillere der understøtter dem begge, da der ikke er nogle af formaterene der er decideret bedre end det andet.
Avatar billede daddy-o2002 Nybegynder
14. august 2003 - 08:59 #5
Jeg har læst et sted hvor der stod at der var forskel på kvaliteten eller ligende, Nogen som har læst det samme?
Avatar billede kriger Nybegynder
14. august 2003 - 10:45 #6
Den ene format starter med at brande ude fra og den anden starter inden fra. hvilken gør hvad kan jeg ikke huske
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
14. august 2003 - 11:00 #7
http://www.anandtech.com/guides/viewfaq.html?i=118

Her er en lidt dybdegående artikel om de forskellige formater.

Det lader til at DVD+r har lidt bedre features end DVD-r, men det er ikke noget man kan nyde glæde af lige i øjeblikket, det kræver vist andre brændere når det bliver indført.

Men læs artiklen.
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
14. august 2003 - 11:15 #8
Hov lægger lige et svar, i tilfælde af at du måske kunne tænkes at give point
Avatar billede miss-g Seniormester
19. september 2003 - 23:10 #9
Vil mene at DVD-R/RW er det mest almindelige?