Avatar billede bjavle Nybegynder
13. august 2003 - 17:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Win 2000 fryser og genstarter

Jeg har et problem.
Min computer fryser eller genstarter (af sig selv) rimelig tit.
Det sker også selv om der ikke er særlig belastning.
Har tjekket temp og den ligger under de 40 når det sker (36 for chipsettet), så det kan ikke være det.
Min strømforsyning ligger med gode værdier på både 12, 5 og 3.3.

jeg kører 2000 med servicepack 4 og alle de nyeste opdateringer.

hvad kan være skyld i dette?? håber i kan hjælpe mig...

mvh bjavle

DER ER IKKE TALE OM BLASTER ORMEN DA MIN COMPUTER ER BLEVET TJEKKET MED 2 OPDATEREDE VIRUS SCANNERE + PROGRAMMET TIL AT FJERNE ORMEN IKKE FANDT DEN PÅ MIT SYSTEM!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2003 - 17:04 #1
Godt du skrev det sidste, ellers havde du fået standard-svaret.

Har du undersøgt om der står noget i eventloggen ?

For at den skal holde op med at genstarte skal du højreklikke My Computer, vælge Poperties. Under Advanced | Startup and Recovery klikker du på Advanced og fjerner krydset i  Automatically Restart.
Avatar billede bjavle Nybegynder
13. august 2003 - 18:07 #2
nej jeg kender ikke til eventloggen, hvor ligger den og hvordan skal man kunne se om den har skrevet noget?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2003 - 23:56 #3
Højreklik Denne Computer, vælg Administrer. Nu kan du se Eventloggen, der er 3 kategorier. Du skal nok kigge i system for at se om den når at skrive fejlen inden den genstarter/fryser.
Avatar billede b4nd1t Nybegynder
14. august 2003 - 00:29 #4
lyder som dengang mine diske var for varme, edt giver read errors og access errors, enten fryser den fast, eller booter

kan osse være en disk fejl, du kan evt. prøve med en CHKDSK /R fra command prompten og så boote din PC
Avatar billede bjavle Nybegynder
15. august 2003 - 20:56 #5
jeg har tjekket eventloggen efter den frøs en gang, den eneste advarsel der var da den frøs var i program og det var plugplaymanager :-(
Avatar billede b4nd1t Nybegynder
15. august 2003 - 22:09 #6
har du været ved at overclocke noget, eller ændret på andre advanced setting i din BIOS for nylig?

hvis du har så kan systemet godt være ustabilt unden at CPU'en bliver varm, f.eks. hvis RAM cycles ikke er helt optimale, så kan den godt finde ppå at restarte på mærkelige tidspunkter
Avatar billede bjavle Nybegynder
17. august 2003 - 16:35 #7
jeg har lige resettet bios indstillingerne, skriver hvis den stopper med det
Avatar billede bjavle Nybegynder
22. august 2003 - 15:34 #8
den er ikke stoppet med det.

:-(

kan lige tilføje at når fejlen sker, kommer der engang imellem en streg øverst oppe på skærmen, og den kan have forskellige farver.
Avatar billede bjavle Nybegynder
07. september 2003 - 18:51 #9
ingen hjælp!? nå ikke